Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1470340
least skrev:Angående Google, hur många uppdateringar har bilarna fått hittills?
Tydligen är en större uppdatering planerad till november 2021.
Vet inte, men jag hoppas på en rejäl förbättring i stabilitet baserat på andras erfarenhet. Jag hoppas också på bättre gränssnitt i förardisplayen och fler valmöjligheter.

Enligt den säljare jag pratat med kommer inte körjournalen komma igång förrän Q1 2022.
#1470371
Är det någon som vet när OTA uppdateringarna ska börja fungera?
Jag har i vart fall inte fått något meddelande om att någon uppdatering finns.
Fortfarande bara verkstadsbesök vad det verkar...

Jag har en xc60 2022 T8. Uttagen i slutet av juli.

Skickat från min SM-T500 via Tapatalk

#1470382
bem skrev:Man kan undra varför Volvo behövde vara först med Google systemet. Hur många andra biltillverkare har det eller planerar ha det i sina bilar? Är det så bra eller har det en potential att bli riktigt vasst?
Vad har de andra stora biltillverkarna för infotainmentsystem? Googlebaserat?
Det är svårt bli imponerad av Googlesystemet i en Volvo efter att ha använt det i 2 månader nu i min Volvo. Funkar väl hyfsat men det är inte mer heller. Men det kan ju bli bättre och måste nog bli det. För de som kommer från Sensus kan jag tänka mig de kan bli lite besvikna på Googlesystemet.
/Bo
Här är ett par exemel från andra tillverkare som löst det snyggare. Hur det är att använda i praktiken har jag ingen aning om, men båda dessa ser i alla fall betydligt trevligare ut än Volvos display. Något sådant läge skulle jag vilja att Volvo hade, där man har en grafiskt snygg hastighetsmätare, tankmätare, varvräknare när man inte behöver kartan. Volvos system ser ut som en leksak i mina ögon.
tucson.png
tucson.png (214.22 KiB) Visad 541 gånger
Hyundai Tucson 2022

c-klass.png
c-klass.png (1.35 MiB) Visad 541 gånger
MB C-klass 2022
volvo.png
volvo.png (96.31 KiB) Visad 541 gånger
#1470392
JonasElander skrev: tor 21 okt 2021, 16:45 Fast volvo är ju snyggast av de exemplen? Eller vad menar du?
Jasså tycker du? Tänk vad olika det kan vara, jag tycker Volvos ser riktigt billig ut, det går inte ens att byta färg på den eller få upp siffror om bränsleförbrukning. Jag gillar utseendet av en klassisk rund hastighetsmätare och varvräknare. Det är tydligare och mer estetiskt tilltalande. Jag gillar heller inte i Volvon att när man väljer kartan mellan mätarna så försvinner siffrorna från både varvräknare och hastighetsmätare.

Dessutom är väl hela idén med skärmar och infotainment att man ska kunna välja lite olika efter personlig smak, det skulle vara enkelt att göra både dig och mig nöjda genom ett par valbara alternativ i en meny.
#1470397
V9097 skrev:
JonasElander skrev: tor 21 okt 2021, 16:45 Fast volvo är ju snyggast av de exemplen? Eller vad menar du?
Jasså tycker du? Tänk vad olika det kan vara, jag tycker Volvos ser riktigt billig ut, det går inte ens att byta färg på den eller få upp siffror om bränsleförbrukning. Jag gillar utseendet av en klassisk rund hastighetsmätare och varvräknare. Det är tydligare och mer estetiskt tilltalande. Jag gillar heller inte i Volvon att när man väljer kartan mellan mätarna så försvinner siffrorna från både varvräknare och hastighetsmätare.

Dessutom är väl hela idén med skärmar och infotainment att man ska kunna välja lite olika efter personlig smak, det skulle vara enkelt att göra både dig och mig nöjda genom ett par valbara alternativ i en meny.
Det lät som jag gillar Volvos googlesystem. Det gör jag inte. Tycker det är den sämsta update på länge

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]