Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1458393
Rathmuth skrev: tis 10 aug 2021, 16:58 @bem, Jag har ingen fysisk handbok, och i den digitala hittar jag inget relevant i ämnet. Hur gör du i din bil?
Står i handboken till V90 Recharge 2022 i alla fall. Har handboken i ”Volvo Manual” appen.
Min bil står i hallen hos återförsäljaren, de har inte fått på reg.skyltar än, bilen har stått i 3 veckor hos handlaren nu…
Det är inte utan jag börjar bli sugen på att få köra den… :-)
Jag läser på lite på kvällarna i användarhandboken så jag är förberedd, det är ju så mycket nytt jämfört med min nuvarande V70 MY14.
/Bo
#1458442
JonasElander skrev: ons 11 aug 2021, 09:18
Rathmuth skrev: tis 10 aug 2021, 15:24 Detta är enda inställningsmöjligheterna som finns på min bil iaf.
Lane keeping aid - det vill du verkligen ha i bockat om du skulle frågat mig :)
Jag kör mycket på mindre asfaltvägar och där funkar det dåligt. Den kan få för sig att väja för vattenpölar och sprickor i asfalten och stretar emot å det grövsta om man behöver köra med halva hjulet utanför vägkanten vid möte. Annars är den kanon.
#1458445
bem skrev: ons 11 aug 2021, 04:47
Rathmuth skrev: tis 10 aug 2021, 16:58 @bem, Jag har ingen fysisk handbok, och i den digitala hittar jag inget relevant i ämnet. Hur gör du i din bil?
Står i handboken till V90 Recharge 2022 i alla fall. Har handboken i ”Volvo Manual” appen.
Min bil står i hallen hos återförsäljaren, de har inte fått på reg.skyltar än, bilen har stått i 3 veckor hos handlaren nu…
Det är inte utan jag börjar bli sugen på att få köra den… :-)
Jag läser på lite på kvällarna i användarhandboken så jag är förberedd, det är ju så mycket nytt jämfört med min nuvarande V70 MY14.
/Bo

Ok. Jag vill inte framstå som otrevlig, men då tycker jag faktiskt att du bör lita på mig. Jag har grejat med det här en liten månad och varit i kontakt med Volvo flertalet gånger.
Det finns inga fler inställningar om saken än de du ser och rattknapparna höger-vänster fungerar inte under några omständigheter jag upplevt.
Volvon jag kör yrkesmässigt mäter hur mycket jag använder farthållare och den säger 80-90%
#1458452
Rathmuth skrev: ons 11 aug 2021, 11:14
bem skrev: ons 11 aug 2021, 04:47
Rathmuth skrev: tis 10 aug 2021, 16:58 @bem, Jag har ingen fysisk handbok, och i den digitala hittar jag inget relevant i ämnet. Hur gör du i din bil?
Står i handboken till V90 Recharge 2022 i alla fall. Har handboken i ”Volvo Manual” appen.
Min bil står i hallen hos återförsäljaren, de har inte fått på reg.skyltar än, bilen har stått i 3 veckor hos handlaren nu…
Det är inte utan jag börjar bli sugen på att få köra den… :-)
Jag läser på lite på kvällarna i användarhandboken så jag är förberedd, det är ju så mycket nytt jämfört med min nuvarande V70 MY14.
/Bo
Ok. Jag vill inte framstå som otrevlig, men då tycker jag faktiskt att du bör lita på mig. Jag har grejat med det här en liten månad och varit i kontakt med Volvo flertalet gånger.
Det finns inga fler inställningar om saken än de du ser och rattknapparna höger-vänster fungerar inte under några omständigheter jag upplevt.
Volvon jag kör yrkesmässigt mäter hur mycket jag använder farthållare och den säger 80-90%
OK, det är lugnt. Man blir ju så förvånad när saker inte funkar om man följer handboken. Men jag tror dig. Jag kommer få tampas med detta vilken dag som helst bara min Volvohandlare får på reg.skyltarna på min V90 Recharge 2022:a. I morgon eller senast fredag borde jag ha min bil. Ringde i fredags men då sa damen de inte hade fått reg.skyltarna än.
Hoppas detta problem får sin lösning, så att det funkar som förr så man kan aktivera och välja de tre olika farthållarlägena med rattknapparna, såsom sig bör. Vi får se om det funkar på min, jag hör av mig här sen när jag provat.
/Bo
#1458455
Rathmuth skrev: ons 11 aug 2021, 11:03
JonasElander skrev: ons 11 aug 2021, 09:18
Rathmuth skrev: tis 10 aug 2021, 15:24 Detta är enda inställningsmöjligheterna som finns på min bil iaf.
Lane keeping aid - det vill du verkligen ha i bockat om du skulle frågat mig :)
Jag kör mycket på mindre asfaltvägar och där funkar det dåligt. Den kan få för sig att väja för vattenpölar och sprickor i asfalten och stretar emot å det grövsta om man behöver köra med halva hjulet utanför vägkanten vid möte. Annars är den kanon.
När jag första gången körde en Volvo demobil V60 T6 Recharge 2021:a tidigt i våras, oj vad förvånad jag blev med det där att bilen streta emot vid olika situationer på landsvägen när jag ville styra åt ett visst håll. Jag var inte alls beredd på det och undra vad som stod på. Senare fatta jag det var Lane keeping aid som var i farten.
/Bo
#1458859
@bem, Ha,skönt att höra att det inte bara är jag som blev förvånad (och lite rädd) av Lane keeping aid :-)

Jag hoppas du får din bil snart och det skulle vara roligt att höra om farthållaren funkar lika som på min v90 B4 (diesel... eller ja, mildhybrid var det ju)
#1461846
Idag är min 2022 lämnad på verkstad.
Trådlösa laddaren gick inte att starta någonstans i bilen.
Mikrofonen till handsfreen har slutat att fungera.
TPMS-service kommer upp och lyser i någon dag för att sen försvinna.
Radion har hängt sig på en radiokanal. Det går inte att pausa uppspelningen och sätter man på en annan ljudkälla så hör jag två olika.
Vi får väl se imorgon om det är något åtgärdat. Blir mer och mer irriterad på systemet som är ofärdigt och inte har någon hög finishkänsla.
#1461865
Man har kanske slutat med kvalitetskontroll vid chipstillverkning och skeppar allt eller så får de som betalar bäst testad komponent, övriga får det som blir över för att hålla igång produktion av utrustning med elektronik. ;-)
#1461895
mattish skrev: ons 01 sep 2021, 22:17 Idag är min 2022 lämnad på verkstad.
Trådlösa laddaren gick inte att starta någonstans i bilen.
Mikrofonen till handsfreen har slutat att fungera.
TPMS-service kommer upp och lyser i någon dag för att sen försvinna.
Radion har hängt sig på en radiokanal. Det går inte att pausa uppspelningen och sätter man på en annan ljudkälla så hör jag två olika.
Vi får väl se imorgon om det är något åtgärdat. Blir mer och mer irriterad på systemet som är ofärdigt och inte har någon hög finishkänsla.
Hämta min V90 T6 Recharge Plug-in Hybrid Inscription för 10 dar sen.
- Trådlös laddare finns inte i min bil (lite konstigt, det är ju halvt om halvt en elbil, laddhybrid, i alla fall...). Hoppas de får ordning på din trådlösa laddare.
- Mikrofonen i min handsfree i bilen funkar ännu, som tur är.
- "Däcktrycksystem service krävs" har kommit upp i displayen två gånger hittills (olika dagar), så det är nog en barnsjukdom i systemet på 2022:or misstänker jag.
- Radion går bra i min, har aldrig hängts sig (än).
Däremot andra dagen jag hade bilen så hitta inte bilen GPS satelliterna, stod hela dagen "Söker efter GPS..." i Google maps när jag skulle navigera till en destination. Nästa dag funka det utan jag gjort något.
/Bo
Bilagor
Däcktrycksystem-service-krävs.JPG
Däcktrycksystem-service-krävs.JPG (368.34 KiB) Visad 281 gånger
Söker-efter-GPS.JPG
Söker-efter-GPS.JPG (504.44 KiB) Visad 281 gånger
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]