Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1451134
Hämtade ut en ny V90cc i fredags med nya googlebaserade infotainment systemet.

Först var det en väldigt positiv upplevelse men när jag insåg att det inte har fått alla funktioner än så känns det som ett riktigt nedköp!

Funktioner som Körjournal, starta bilen, bilstatus, bränslestatus, bilens possession mm finns inte tillgängliga i appen.

Enligt volvo ska funktionerna komma under året. Ingen information hade kommit till säljaren på Bilia om detta och jag kan tänka mig att de kommer bli nedringda av alla som mig som har bilen som tjänstebil där milen ska redovisas både för privat körning och i olika uppdrag..


Info från volvo: https://www.volvocars.com/se/support/to ... cars-appen
#1456665
Dastr skrev: fre 30 jul 2021, 23:29 Samma upplevelse. Det är halvklart och eftersom jag kör iPhone och det inte finns Carplay är det riktigt uselt. Min säljare sa att stöd för Carplay skulle dyka upp under året.
Så dumt att Apple CarPlay ännu inte stöds i 2022:or som har Android automotive istället för Sensus.
Volvo borde nog tänka mer på fakta som att för mobiltelefoner har f.n. 54,5% av alla dessa iOS som operativsystem och 45% Android operativsystem. För surfplattor/paddor har 70% iOS och resten Android operativsystem.
Att inte ge Volvobrukare i 2022:or med iOS möjlighet nyttja appar i sin mobiltelefon eller surfplatta i sin Volvo ännu kommer nog irritera många om man ser till statistiken hur procentandelen ser ut mellan iOS och Android användare.
Vi får väl se hur länge vi får vänta på CarPlay i 2022:or som har Android Automotive.
Volvo borde väl i alla fall kunna meddela ett preliminärt leveransdatum för CarPlay.
Lösningen tills vidare är väl att skaffa en CarPlay biladapter.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]