Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1450206
Har precis köpt en bil enligt ovan på auktion och det är snart dags att hämta upp den. Finns det några kända fel man bör kolla extra noga innan man accepterar bilen.

Luftfjädring har jag hört andra nämna, vet dock inte hur man kollar detta? Var sitter kompressorn?

Det är en låååång utrustninglista så fråga är hur mycket man orkar/ har lust att kolla innan avfärd...

Antar att de flesta felmeddelanden kommer upp automatiskt.

Tacksam för alla tips.
#1450213
SaltpeterRåsunda skrev: tis 15 jun 2021, 19:43 Har precis köpt en bil enligt ovan på auktion och det är snart dags att hämta upp den. Finns det några kända fel man bör kolla extra noga innan man accepterar bilen.

Luftfjädring har jag hört andra nämna, vet dock inte hur man kollar detta? Var sitter kompressorn?

Det är en låååång utrustninglista så fråga är hur mycket man orkar/ har lust att kolla innan avfärd...

Antar att de flesta felmeddelanden kommer upp automatiskt.

Tacksam för alla tips.
Att enbart gå på "en XC90 T5 inscription MY17 säger mig inget. Förutom att det är en SUV med den "lyxiga"-standardutförande som var just till den modellen. Det säger inget mer om vad för extra utrustning/tillval som den första ägaren valde till från start.. vill du inte skriva hela listan kan du eventuellt lägga upp en bild på listan som du fått.. det hade underlättat samt kunnat ge mer konkret svar.

du kan få en lista på vad saker kostade just för XC90 MY17: https://assets.volvocars.com/se/~/media ... f?la=sv-se
#1450232
Att enbart gå på "en XC90 T5 inscription MY17 säger mig inget. Förutom att det är en SUV med den "lyxiga"-standardutförande som var just till den modellen. Det säger inget mer om vad för extra utrustning/tillval som den första ägaren valde till från start.. vill du inte skriva hela listan kan du eventuellt lägga upp en bild på listan som du fått.. det hade underlättat samt kunnat ge mer konkret svar.

du kan få en lista på vad saker kostade just för XC90 MY17: https://assets.volvocars.com/se/~/media ... f?la=sv-se[/quote]

Tack för tipset mycket intressant !
#1450233
Okej, tack. alright.. då ska vi se..
Vad som ingick för inscription MY17(standard):
  • Komfort Läder klädsel
  • Högblank kromlist längs dörrsidornas nedre del exteriört med Inscription logotyp
  • 20” 10-ekrad design Diamond Cut med däck 275/45 R20
  • Belysningspaket, interiört
  • Elmanövrerad dynförlängning framsäten
  • Dimljus med kurvljusfunktion i LED
  • Digitalt kombiinstrument, 12.3” färgskärm
  • Drive mode settings
  • Innerbackspegel, automatiskt avbländade.
  • Dubbla integrerade slutrör
  • Högblank kromlist i främre spoilers”luftintag”
  • Elmanövrerad framsäten
  • Högblank kromlist i bakrereflexernas nederkant
  • Textilmattor för alla sätesrader
  • Läderklädd Fjärrnyckel i Inscription uförande
  • Integrerade kromade Rails
  • Högblank kromlist kring dörrhandtagen exteriört
  • Armstöd med mugghållare i baksätet
  • Silverfärgad grill med vertikala ribbor och högblank ram
  • Dekorinlägg, Linear Walnut
Det som är extra tillval är : aktivt luftfjädring(hur man nu skall testa detta får någon som har/haft ge svar på) , 360 kamera samt head up-display.

här får du en lista som ger lite mer information vad som ingick än den förra som jag länkade: https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf
#1450238
360 och head up display är nog rätt lätt att testa. får väl kryp runt under och kolla efter vätskor så det ser helt ut, om det nu går att se någonting. samt testa så många funktioner jag orkar. Det här med Volvo on call är jag osäker på samt Intellisafe sorround Bliss ... (någon form av säkerhet) samt döda vinkelvarnare. Är uppdatering av mjukvara något som görs på 1500 mila service ? Kan man kolla rätt version ?

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]

ljud vid generering

2021 utanför garantin förstås. L&a[…]

Jag svarade i din tidigare tråd också […]