Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1447206
Jag vet inte exakt vad Volvo rekommenderar, men låter ju konstigt om Bilia ger ett annat interval. Brake-by-wire är samma som throttle-by-wire att det sitter en givare i bromspedalen som översätts till en signal som bromsar genom ABS-enheten.
#1447207
För att biltillverkaren säger det och det måste man följa om man vill att garantierna ska gälla. Bryr man sig inte är det ju fritt fram att hoppa över. Jag tror inte heller 24mån byten behövs.
#1447258
[quote="Lövet"]För att biltillverkaren ... s.[/quote]

Om nu biltillverkaren kräver det för att garantierna ska gälla är det ju konstigt att det inte ingår i serviceprogrammet, jag har aldrig fått frågan ens de senaste 10åren då jag servat hos Bilbolaget här i stan. Och det har aldrig stått att de bytt olja på någon servicespec jag fått med.
#1447260
Volvo Serviceavtal täcker kostnaderna för Volvo Originalservice i enlighet med Volvos rekommendationer (1 år eller 2000/3000 mil) står det i avtalet, så då borde ju allt som Volvo rekomenderar och kräver, för att tex garantier ska gälla ingå, konstigt vore ju annat, sedan verkar ÅF tolka saker och ting olika, och det är väl inget ovanligt.

Hade inte Bilia tex börjat ta betalt för SW uppdateringar på servicarna, tyckte jag mig läsa här för ett tag sedan,
#1447263
På min V70 MY14 var alltid mjukvaruuppdateringar ”gratis” i samband med Volvo originalservice. Om det var sist eller dessförinnan den var på service hade mjukvaruuppdateringar upphört för min bil. Inte så värst många år mjukvaruuppdateringar är möjligt verkar det som. Om man skulle betala för mjukvaruuppdateringar utöver en Volvo originalservice finge allt Volvo tala om vad för fixar och förbättringar som ingår i en uppdatering annars blir det ju som att köpa en gris i säcken.
/Bo
#1447299
Of topic, men Bilia tar inte betalat för uppdateringen av mjukvaran i samband med service. Gjorde service igår och det kostade gratis (ingår i serviceavtalet).
#1447322
Derank skrev:[quote="Lövet"]För att biltillverkaren ... s.[/quote]

Om nu biltillverkaren kräver det för att garantierna ska gälla är det ju konstigt att det inte ingår i serviceprogrammet, jag har aldrig fått frågan ens de senaste 10åren då jag servat hos Bilbolaget här i stan. Och det har aldrig stått att de bytt olja på någon servicespec jag fått med.
Rimligtvis borde det vara så tycker jag med. Vad gör de annars, skriver in i sitt system att de ringt kund och denne nekat byte och skriver in detta med värdet de mätt upp som de meddelat och ska ha föranlett byte? Tveksamt
#1447424
uniformerad skrev:Of topic, men Bilia tar inte betalat för uppdateringen av mjukvaran i samband med service. Gjorde service igår och det kostade gratis (ingår i serviceavtalet).
Det var nån här dom fick betala iaf är väl olika dom sagt hos åf

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]