Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Josje
#1446331
Jag har precis blivit ägare av en V90 -17, efter att lämnat Volvo i mitten på 00-talet har jag haft en del tyska bilar tidigare och tog förgivet att en så stor bil har Parkeringsassistans fram och bak som standard 2017 men det visade sig ju vara fel, den har backkamera och assistans bak. Jag trodde då i min enfald att det då fanns parkeringssensorer både fram och bak, men så är det ju uppenbarligen inte.

Hittade då här i forumet att det har tidigare gått att eftermontera Parkeringsassistans, men när jag kollar nu verkar den möjligheten vara borta.

Någon som vet varför möjligheten tagits bort, är det någon ny "paketlösning" på gång?
#1448296
Kastar även in ett litet frågetecken kring möjligheterna givet hur kabelmattorna ser ut. Tittar man på exvis Jönköping Bildemo som torde vara störst på Volvo så säljer de i princip ingenting vad kablage gäller. Enligt dem är skälet att det skiljer för mycket mellan olika exemplar p.g.a extrautrustning. Därför skickas annars fullt fungerande mattor till skrot.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]