Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volge
#1445392
Köpte V90 2018 i januari. Har fungerat bra med undantag för studsande bakdörr i vintras (en gång) som löstes med lite smörj. Men igår efter ett kort stopp (efter 25 min körning) så var centerdisplayen död, vilket även innebar att ex AC eller stereo inte gick igång. Sen hostade den till och fungerade en stund innan den svartnade igen. Idag fungerade den som vanligt... Någon som varit med om? Lösningar? Kommentarer?
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1445422
Min XC90 -17 startade sensus om ganska konstant och då med med svartskärm några sekunder, oftast under körning. Har jag inte fel för mig är det ett känt problem av Volvo. Ska låta det vara osagt om det är samma fel som du är drabbad av. Problemet i min bil blev aldrig avhjälpt trots mjukvaruuppdateringar.
Användarvisningsbild
av bem
#1445764
Skall bli intressant att se hur displayen uppför sig med det nya Android Automotive operativsystemet i Infotaimentsystemet, med Google Maps för navigering, Google Play för musik och Google Speach för röststyrning m.m. Hoppas kan man ju alltid att displayen håller sig igång igång utan omstart behövs (får jag nog veta om några veckor när jag får min V90 T6 Recharge 2022:a levererad).
När tillverkaren valt lägga nästan alla inställningar via displayen måste den ju funka jämt. Det verkar lite si och så med Sensus och displayen hos några här.
/Bo
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]