Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisch
#1456856
Det var lite det spåret jag är inne på också. Tror inte att Volvo ger upp en 7 sitsig XC90 i laddhybridutförande till en explicit elbil, det blir förmodligen en stor prisökning och många av målgruppskunderna lär ju i sådana fall se över andra alternativ. Det känns mest rimligt att att man får till ett hybridbatteri med 7-10 mils verklig räckvidd som hänger med i en övergångsfas. Generationen efter detta ca MY28 är nog både marknad och laddinfrastruktur bättre preparerad för elbilar i större utsträckning. Jag tror personligen att laddhybrider och förbränningsmotorer kommer finnas kvar i många år till.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1457181
Det är väl redan klart att det kommer en laddhybrid med ca 20 kwh och en full-el...? 🤔

Läste det för längesen, men kommer inte ihåg om det var från någon trovärdig källa eller bara rykten.. 😀

Att denna modellen av xc90 skulle leva vidare bredvid en ny större suv från Volvo, tror jag inte vi kommer få se.. De fyller dessa sista bilar med all utrustning, precis som de gjort alla tidigare år med classic-modellerna.. Det är en fin bil, men den är på sluttampen.

Även om jag hade hoppats på något annat, då min hade känts ny mycket längre.. 😂
av Lockis
#1459067
SundanceKid skrev: mån 02 aug 2021, 11:41 X5 och XC90 går inte jämföra. Xc90 mycket större och mer praktisk bil. Jämför hellre XC60 med X5.
Nää x5 och xc90 är ungefär samma storlek. En XC60 bör jämföras med en XC60.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1459085
Yttermåttsmässigt är de väl ungefär lika stora, men xc90 har större bagageutrymme... Det är vad jag minns efter att jag var och kollade på x5..

X3 är ju mer lik xc60..
av troubleshooter
#1459171
Jag tittade på båda och de är båda ganska likvärdiga men det blev X5 för mig, jag håller med om att XC90 har det större/bättre bagageutrymmet av de två, men som Hybrid så gillade jag X5 bättre, och hunden är nöjd i X5an så det blev win win =) . Kanske nästa generation av XC90 ger en annan syn på det.

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]