Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1444387
Det är samma garantier på alla Volvo bilar. Köper man en med Selekt från aukt ÅF så får man ”2år eller 3000 mil” nybils garanti till.
av AndS
#1444389
Beror på var och hur du handlar bilen, dvs den firma som säljer bilen då det är en begagnad bil.
Rostskyddsgaranti på 12 år är det som följer bilen när den är äldre än tre år.
#1444394
Sen finns försäkringen kontra inköpsställe som är bra att reflektera över.

Maskinskadeförsäkringen ingår i halvförsäkringen och gäller för din bil om den är yngre än 8 år. Maskinskadeförsäkringen slutar gälla om bilen innan dess körts mer än 15 000 mil. Har du köpt din bil hos en av Volvo och Volvia auktoriserad svensk Volvoåterförsäljare är åldersgränsen 8 år och milgränsen 17 000 mil. När en av gränserna uppnåtts upphör försäkringen att gälla.
Användarvisningsbild
av bem
#1444395
Kolla även upp vad en tänkt Maskinskadeförsäkringen täcker om du skall ha bilen ett tag. Rätt mycket täcks i sådan, utom slitagedelar. Står i villkoren vad som täcks och inte täcks.
Läs villkoren helt enkelt för den ev. "garanti" som finns kvar eller gäller på bilen, Select eller ej.
Finns förstås nybilar av annat fabrikat än Volvo med långa garantier som gäller under givna förutsättningar.

På nya Volvobilar finns nybilsgaranti (2 år), Vagnskadegaranti (3 år), Genomrostningsgaranti (12 år). 10 år assistans, om Volvo originalservice får man med också. Vidare på ny bil: Volvo On Call fritt abonnemang 4 år (därefter årlig avgift) men nödhjälpstjänsten funkar upp till 10 år utan abonnemang.
Så står det i avtalet i alla fall på en ny V90 T6 Recharge 2022 som kommer levereras till mig vecka 22.
Lycka till med ev. Volvobil.
/Bo

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]