Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Universan
#1441260
Hej,

Jag köpte precis en V90 och det är en liten minidetalj/funktion jag inte vet vad den gör men stör mig lite att den ej finns där på ena dörren. Någon som vet vad det heter och hur jag kan få tag på en sådan?

Bifogar en bild på det som saknas nedan.
Bilagor
volvo_LI.jpg
volvo_LI.jpg (50.3 KiB) Visad 1228 gånger
av least
#1441265
Det där är väl hålet för autolåsning?
Sitter väl endast på förarsidan.

Eller menar du att du saknar blindkåpan?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1441312
Till en V50 MY06 kunde man pilla bort plastpluppen och sätta in en "låsknapp" från en skrotad V50 som hade det. Kanske förberett här med för det?
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1441345
Det är framdraget så jag köpte på skroten dessa knappar till bakre dörrarna men tyvärr gör det inte mer än att lysa. Då för två år sen kollade jag med Bilia om de kunde aktiveras men det gick inte. Major förvirring först då de trodde de var original men slutat fungera.
IMG_1423.jpg
IMG_1423.jpg (588 KiB) Visad 1058 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1441351
@HitTheRoadJack, Ah, kom på när jag ser dit inlägg att jag testat detta på förra V60:n, det gick inte där att eftermontera tyvärr. Eller hårdvaran gick och den lyste men den kunde inte låsa även när bilia villigt provade med ny programvara
viewtopic.php?f=70&t=135718&p=1213436&h ... s#p1213436
av least
#1441409
Det borde fungera, men max med 1 inkopplad knapp ansluten till bilens signalbuss.

Dock skulle det kunna vara så retligt att bilen vet vad som är vänster/höger i bilen, och tillåter inte en inkopplad höger-knapp att fungera i en vänster-bil.

Skulle kunna lösas genom att programmera om höger-knappen till att bli en vänster-knapp.
Senast redigerad av 2 least, redigerad totalt 0 gång.
av AndS
#1441412
Fram finns det motsvarande knappar både på förarsidan och passagerarsidan, dvs två uppsättningar knappar på vår bil.
av Universan
#1441563
Det är endast en plastknapp som ni ser på bilden. Så ingen elektronisk knapp eller dylikt. Vet ni om möjligtvis Bilia kan få tag på det?
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]