Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanA
#1471216
Efter att tidigare ha svarat på mailet med de efterfrågade uppgifterna fick jag idag min summa utbetald som "Lön" där de hade dragit av för skatt då det är en förmånsbil.
av thor71
#1471478
Jag har också fått en utbetalning i form av "Lön" där det dragits skatt. Det är en förmånsbil men allt drivmedel, både bensin och el, betalas privat dvs för alla resor inkl tjänsteresor. Kan det då verkligen uppstå en förmån som kan beskattas?
av PBateman
#1471547
Fick mail från volvo angående detta för ca 1 månad sedan. och det va ungefär 2 månader efter jag kört min bil 1 år., fick länka ett konto till Swedbank och nu denna veckan kom pengarna. och självklart som allt annat så va det skatt på dom. Så inget via appen för mig
av Lockis
#1471977
DanA skrev:Efter att tidigare ha svarat på mailet med de efterfrågade uppgifterna fick jag idag min summa utbetald som "Lön" där de hade dragit av för skatt då det är en förmånsbil.
thor71 skrev:Jag har också fått en utbetalning i form av "Lön" där det dragits skatt. Det är en förmånsbil men allt drivmedel, både bensin och el, betalas privat dvs för alla resor inkl tjänsteresor. Kan det då verkligen uppstå en förmån som kan beskattas?
Japp! Det räknas då som drivmedelsförmån som jag tolkar det :-)
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]