Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1439983
RHB650 skrev:Är nog svårt att kunna klaga på detta. Står det Navigation är det bara internetkartan som finns och då har inte bilfirman gjort något fel. Står det Sensus Navigation i specen skall du däremot klaga.
Är det Apple Carplay är det två USB-uttag
// Lennart
I vår senast köpta bil var ej navigation med, och ej heller specat (Volvo MY-2019) .
Sensus Connect HP "7 i V40 som exempel innebär Google maps på grund av internetkoppling, navigation redovisas separat eller eventuellt som ingående i paketform som t.ex teknikpaket.

/Thomas
#1440038
Beskrivningen av bilen och ett av meddelandena i bilen
Bilagor
01457745-40DD-400F-A2E4-4981A055B848.jpeg
01457745-40DD-400F-A2E4-4981A055B848.jpeg (347.46 KiB) Visad 813 gånger
1E1E3049-00C5-42E3-9237-6A28C56C8A6A.jpeg
1E1E3049-00C5-42E3-9237-6A28C56C8A6A.jpeg (594.65 KiB) Visad 813 gånger
#1440075
simpal skrev:Beskrivningen av bilen och ett av meddelandena i bilen
Du få ta förhandling per telefon. Säg att du kollat av utrustning enligt specifikation och kommit fram till följande avvikelser.... som behöver åtgärdas...
Jag hade en liknande omgång med en handlare efter ett köp där värmen i sitsen inte fungerade. Först erbjöd de bensincheckar, jag hotade med att lämna tillbaka bilen. Säljaren tog sedan ett snack med säljansvarig som gav ok till byte stolstyget o dess integrerade elslingor.
Så gå igenom metodiskt bilfunktionerna för att se om det finns fler avvikelser.
Har du svart innertak på bilen, de är nåt förra vederbörande måste valt och är ovanligt på en momentum, är std på r-design? Sedan står att den har xenonstrålkastare - mystiskt, känns som varudeklaration tillhör en förra generationen Volvos.
#1495029
Hej

Förstår jag korrekt att internetkartor endast visar en rutt på skärmen men att navigation inte kan startas?
Och att det inte hjälper att dela telefonens internet till bilen?

Jag ska troligen köpa en Volvo V90 D4 AWD Momentum Advanced SE med internetkartor.
Säljaren erbjuder smartphoneintegration för att kunna spegla telefonens skärm och navigera så (4100:-). När jag letar själv ser jag att man kan köpa Apple CarPlay för 1900:- men det verkar inte finnas ett Android-alternativ. (Jag litar på säljaren och ska dubbelkolla alternativen innan jag bestämmer mig.)

/AC

Lockis skrev:
RHB650 skrev: tis 06 apr 2021, 16:29 Är nog svårt att kunna klaga på detta. Står det Navigation är det bara internetkartan som finns och då har inte bilfirman gjort något fel. Står det Sensus Navigation i specen skall du däremot klaga.
Är det Apple Carplay är det två USB-uttag
// Lennart
Nej, navigation är navigation. Internetkartor är inte navigation.
#1495094
Hej

Tack för förklaringen.

Enligt nedanstående länk fungerar inte Smartphone Integration med bilen som jag tänkt köpa. Säljarens pris var också 1000 kr högre än Bilias. Jag tror att det kan bero på att dubbla USB-uttag saknas i bilen och att tusenlappen går till installation av USB-uttaget.

https://www2.bilia.se/biltillbehor/tekn ... _31659189/

/AC
Xanthopteryx skrev:Smartphoneintegration är äpplet och andråjden tillsammans.

Du kan även få vanliga sensus navigation. Bara en mjukvara.
#1495097
USB kan du installera själv om du inte har tummen mitt i handen. Anvisning finns på Volvos hemsida. Sedan betalar du för mjukvaran. Troligen (inte säkert) billigare att ta samtidigt som exempelvis service.
Vet ej vad usb kostar men be om pris. Artikelnummer finns på Volvos sida.

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]