Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eqt
#1439537
Förstår dig helt. Har själv ett Volvo-ärende med ett par likadana fälgar. Det gällde bland annat vibrationer och jag efterfrågade därför 255/35R21-däck från Michelin istället för 245/35R21-däck från Pirelli, som jag gissar att du har. Har du möjlighet att att få däcken bytta i och med hela situationen så kika närmare på det du också.
av Nystrom7
#1439568
Jag fick ju ett däck bytt året innan och teknikern sa att dom är uppdaterade. Det syns även på skyddskanten på däcket så förhoppningsvis är dom bättre.

Men hela situationen känns jättekonstigt, som om inte jag skulle märka skadorna och att 2 fälgar är annorlunda.

Får hoppas att dom löser det smidigt annars vet jag inte hur man ska kunna ta det vidare?

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk


av Nystrom7
#1439720
Kan uppdatera med att jag varit hos Volvohandlaren nu.
Dom såg märkena och höll med om att det är 2 olika sorters fälgar. Däremot så säger dom att det bara är min sats dom har haft där och att jag får komma tillbaka imorgon så ska vi prata med mekanikern som var ledig idag.
Jag frågade vad det skulle hjälpa då jag vet att han är duktig och noggrann och sa att jag absolut inte vill hänga ut honom.

Dom ska iaf lösa det på nåt sätt avslutade han med.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk


av Nystrom7
#1440231
Får uppdatera här.
Mekanikern ringde idag och sa att dom beställer nya fälgar till mig. Han sa att han hade kollat fälgarna innan han krängde av däcken och att dom såg ut att vara i nyskick, nu är dom väldigt repiga alla fälgar.
Däcken hade iaf krängts av sen hade han lagt dom på lagret med plast emellan som skydd och där har dom tydligen legat länge.ingen vet vad som hänt men jag får säga att dom skötte det otroligt bra utan krångel

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

av mattiasv60
#1440271
Gott att det löste sig så smidigt. Dock - eftersom dom var så välvilliga vet dom nog något mer än dom berättar. 4st 21"-fälgar är ju inte gratis.... så att bara fixa det utan gnäll låter lite konstigt...
Oavsett - gott att du hade koll på dina hjul och att det löste sig.
/M
av Nystrom7
#1440273
Jag håller med och jag frågade mekanikern om han hade hört nåt men han vet inget heller och jag lär väl aldrig få veta vad som hänt.
Men nåt konstigt är det inom att det gick så problemfritt.

Nu ska jag iaf märka fälgarna på baksidan det är ett som är säkert.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

av Nystrom7
#1441518
eqt skrev:Förstår dig helt. Har själv ett Volvo-ärende med ett par likadana fälgar. Det gällde bland annat vibrationer och jag efterfrågade därför 255/35R21-däck från Michelin istället för 245/35R21-däck från Pirelli, som jag gissar att du har. Har du möjlighet att att få däcken bytta i och med hela situationen så kika närmare på det du också.
Jag fick faktiskt nya däck också. Blev Continental med dämpmatta den här gången.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

av eqt
#1441544
Nystrom7 skrev: fre 16 apr 2021, 22:39
eqt skrev:Förstår dig helt. Har själv ett Volvo-ärende med ett par likadana fälgar. Det gällde bland annat vibrationer och jag efterfrågade därför 255/35R21-däck från Michelin istället för 245/35R21-däck från Pirelli, som jag gissar att du har. Har du möjlighet att att få däcken bytta i och med hela situationen så kika närmare på det du också.
Jag fick faktiskt nya däck också. Blev Continental med dämpmatta den här gången.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk
Du skrev att du lämnade in dem ”i november pga vibrationer”, hur känns det nu med de nya däcken? Har du hunnit testa? Även; är nya dimensionen 245/35-21?
av Nystrom7
#1441545
Dom nya känns väldigt bra det lilla jag kört. Det gjorde iofs dom gamla Pirelli säcken också innan dämpmattan släppte.

Däremot så verkar Continentaldäcken sitta bättre mot fälgkanten. Har inte kollat men det ska vara samma dimension på däcken.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare […]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]