Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1440314
Läste i en annan tråd std LED var sämre än konkurrenternas lösning, vilket ifs stämmer med amerikanska krocktest institutets mätningar. Däremot skulle Dynamisk LED klarat sig. Valde Dynamisk LED till min V90 för att få kurvtagning och automatiskt avmaskning ljusbilden vid möten då jag hade det i gamla XC60n. Till skillnad med Dynamisk xenonstrålkastare som var alltid igång och fungerande i motorvägsfart, vet man inte riktigt när Dyn LED hoppar igång.
IMG_0633.jpg
IMG_0633.jpg (523.47 KiB) Visad 194 gånger
Användarvisningsbild
av rylle
#1440355
Jag gick från V50 MY12 med Xenon till V70 MY12 Xenon & kurvljus till V90 MY19 med Dyn.LED, vilket skillnad... Finns såklart nyare varianter på marknaden idag.. Men den står på automatik och startar även i låga farter 20km/h (https://www.volvocars.com/se/support/ma ... kt-helljus) Har fungerat över förväntan! Har dock lite fukt i mina, väntar på svar om de blir utbytta eller något som skall "ventileras ut när armaturen blir uppvärmd" (vilket inte var något problem med Xenon men det är lite mindre överskottsvärme i LED...onekligen...)

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]