Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Abatos
#1437946
Undrar om andra här har problem med att laddluckan inte går att öppna (V90 T8 -20).
Min bil är inte ens ett år gammal och numera kör vi alltid med laddningsluckan på glänt. Tror att den började att strula redan i somras, dvs när bilen var 4 månader gammal.
Stänger vi luckan är det ett :mad: att få upp den. Får trycka på den minst 30 ggr innan den går upp.
Ska serva bilen om några veckor och då ska de kolla/byta låset.

Undrar hur vanligt det är, och om jag kommer få samma problem igen strax efter service... :-(
av GoranP
#1438103
Just den luckan verkar vara (en av) Volvo's akilleshäl(ar).
Min T8 är årsmodell-18. Även jag hade stora problem med luckan, oavsett årstid, i början. Först gjorde dom försök att "blåsa rent" och smörja med typ siliconspray. Men det hjälpte inte varför dom bytte lucka/låsmekanism.
Efter det fungerar det bättre, helt perfekt är det inte utan måste vara ganska bestämd när jag öppnar luckan.
Användarvisningsbild
av bem
#1438110
Jag körde Volvo demobilar totalt 6 dagar för ett tag sen, en V60 T6 Recharge, en V90 T6 Recharge. Jag tyckte hela tiden laddluckan kändes lite "svajig" och öppna sig inte alltid. Är väl ingen kris och panik, man kan ju köra på bensin, men luckan bör funka 100%, så avancerat kan det väl inte vara med en liten luckas öppning?
/Bo
av stegev
#1438458
Även jag har noterat att luckan blivit sämre, bilen är 8-9 månader. Blir att åtgärda den vid bästa service tillfälle.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
#1438566
Jag hade samma. De bytte hela luckan/mekanismen och nu är den hur bra som helst.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1438569
Hade det varit bättre med en lucka som Lynk & Co 01?
Den sitter med 3 kraftiga magneter istället, bra att dra upp och klicka igen... :-)

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]