Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1437303
Lastgaller är det första jag monterar i de Volvokombi jag ägt. Lastgaller skall in i min nya V90 T6 Recharge också när den levereras vecka 21. Tror ni insynsskyddet åker ur?
Var så säker!
/Bo
#1437389
mikkiz skrev:Personligen tycker jag det e kanon med insynsskyddet.
Men det e ju löstagbart av en anledning.
Ingen som tvingar nån å använda den....hehe
Ursäktar lite OT här.
Nä, jag förstår. Allt är inte svart eller vitt.
Tycker bara det är märkligt att minsta lilla gummimatta på golvet får man betala extra för medans insynsskydd som uppenbarligen inte nyttjas av alla inte går att välja bort eller byta mot annan utrustning. Jag kan tycka att Volvo som prioriterar säkerhet borde trycka än mer på hur farligt det är att lasta en kombi utan lastgaller. Lastnät följer visserligen med, men jag tycker det är lite klumpigt och har inte lika hög hållfasthet som ett galler.
#1437437
beachman skrev:Tycker bara det är märkligt att minsta lilla gummimatta på golvet får man betala extra för medans insynsskydd som uppenbarligen inte nyttjas av alla inte går att välja bort eller byta mot annan utrustning
Kan inte annat än hålla med.
#1437438
Det där insynskyddet är en guldgruva!
Det finns en hel del förmånsbilar som rullar där detta skyddet glöms bort och inte återlämnas med bilen. Det är en rätt bra summa man betalar för att ersätta.

Har hört siffror om 4.000:- till en ny V60 eller V90.
#1437446
Lockis skrev:Det där insynskyddet är en guldgruva!
Det finns en hel del förmånsbilar som rullar där detta skyddet glöms bort och inte återlämnas med bilen. Det är en rätt bra summa man betalar för att ersätta.

Har hört siffror om 4.000:- till en ny V60 eller V90.
Då ska jag glömma mitt och ta 4000kr för det! ;-)
#1437459
Lövet skrev: ons 24 mar 2021, 16:39
Lockis skrev:Det där insynskyddet är en guldgruva!
Det finns en hel del förmånsbilar som rullar där detta skyddet glöms bort och inte återlämnas med bilen. Det är en rätt bra summa man betalar för att ersätta.

Har hört siffror om 4.000:- till en ny V60 eller V90.
Då ska jag glömma mitt och ta 4000kr för det! ;-)
Dem ligger väl på runt 2000 på blocket. Såg något för 1800. Det är fan icke billigt 😂
#1437902
Insynsskyddet är bra att tänka på, men det är också bra att fundera över däcken. På vintern så säljer många bilarna med sommardäck, sen när man ska köpa bilen så tillkommer lite extra - Vinterdäck för 5 000 - 8 000 kr också. När jag var runt hos olika bilhandlare så var det dagen normala -Oja, då kanske vill också ha vinterdäck, har ett bra pris på....! Så när man säljer bilen så plocka bort vinterdäcken, insynsskyddet, lastnätet och kanske någon matta också..... ut på blocket med dom.
#1438212
Efter två år så släppte skärmbreddare ovanför ett av hjulhusen, inte helt men lite. Är ett vanligt problem med dessa. De sitter med dubbelhäftande.
#1438255
Köpte en V90 CC D4 -18 i januari. Tygklädsel. Ett krav från frugan som hatar skinnklädsel då den är varm/kladdig på sommaren och kall på vintern. Har aldrig haft en bil som jag frusit mindre i. Sätena blir varma på en gång, rattvärme är beroendeframkallande och en dieselvärmare helt suveränt.
Saknar back-kamera/360-graders som jag tror skulle vara väldigt praktiskt.

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]