- ons 17 mar 2021, 16:27
#1436299
Hejsan allihopa!
Sergei heter jag och jag brukade köra olika gamla Saabs (99, 900) förut, innan vi har flyttat till Sverige :)
Medan jag jar närmar sig 45 år, V90 cross-country ser ut som en perfekt bil för mig och familj.
Vi kollar erbjudande på begagnadmarkaden och där finns både välutrtustade bilar samt tom som en trumma, både nästan ny och med 15000+ mil.
1. Volvo Selekt certifierade bilar? Är det värt det?
2. icke-Selekt bilar brukar ha över 10k mil, vilka risker och andra nackdelar har de?
3. D4, D5, T5? Vilken motorn ska man välja? Vi använder inte bilen i stan, så det blir motorväg + grusvägar såklart :)
4. Finns det ngt vi måste absolut ha (BLIS och rattvärme vill jag såklart ha) eller måste undvika till varje pris (luftfjädring? panoramaglastak?)
Tack på förhand!
Sergei heter jag och jag brukade köra olika gamla Saabs (99, 900) förut, innan vi har flyttat till Sverige :)
Medan jag jar närmar sig 45 år, V90 cross-country ser ut som en perfekt bil för mig och familj.
Vi kollar erbjudande på begagnadmarkaden och där finns både välutrtustade bilar samt tom som en trumma, både nästan ny och med 15000+ mil.
1. Volvo Selekt certifierade bilar? Är det värt det?
2. icke-Selekt bilar brukar ha över 10k mil, vilka risker och andra nackdelar har de?
3. D4, D5, T5? Vilken motorn ska man välja? Vi använder inte bilen i stan, så det blir motorväg + grusvägar såklart :)
4. Finns det ngt vi måste absolut ha (BLIS och rattvärme vill jag såklart ha) eller måste undvika till varje pris (luftfjädring? panoramaglastak?)
Tack på förhand!