Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Warasam
#1433333
Nyman90 skrev: tis 02 mar 2021, 17:06
Han visade bilen och sa att de finns inget att filma som inte är som det ska, han visade ett stenskott och sa att de var det enda.
Det där borde väl klassas som ett dolt fel för om inte säljaren upplyser dig om dessa sprickor så tycker jag inte du ska vara skyldig att upptäcka dessa vid visningen men men jag kan inte alla regler o lagar till 100%.

Även sett att du kollar lister för att byta, kanske lite onödigt innan du fått ett garanterat svar efter en eventuell anmälan till ARN, plus att det såg dyrt ut för bara ett par lister med tanke på att dom ändå kanske kommer spricka igen men det är din bil så du som bestämmer.
av Freddy100
#1433338
Warasam skrev: tis 02 mar 2021, 22:47
Nyman90 skrev: tis 02 mar 2021, 17:06
Han visade bilen och sa att de finns inget att filma som inte är som det ska, han visade ett stenskott och sa att de var det enda.
Det där borde väl klassas som ett dolt fel för om inte säljaren upplyser dig om dessa sprickor så tycker jag inte du ska vara skyldig att upptäcka dessa vid visningen men men jag kan inte alla regler o lagar till 100%.

Även sett att du kollar lister för att byta, kanske lite onödigt innan du fått ett garanterat svar efter en eventuell anmälan till ARN, plus att det såg dyrt ut för bara ett par lister med tanke på att dom ändå kanske kommer spricka igen men det är din bil så du som bestämmer.
Jag tycker att det är självklart att man skulle kolla alla, åtminstone utvändiga detaljer, om man bestämmer sig köpa begagnad bil. Om TS inte har hittad ngr fel varför skulle å-säljaren hitta den....? De vill ha bara pengar. Däremot köparen vill ha en fin bil för sina pengar. Hur kan man bevisa att säljaren visste att felet fanns vid affären...? Vi alla vill leva i den idealistiska värden ...men den finns inte tyvärr....

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]