Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1434779
Kan även idag starta dieselvärmaren via VOC, det viktigaste för mig.
Jag har fortfarande VOC App-version 4.10.0. Jag använder iPhone SE 2020 med iOS 14.4 om det kan ha nån betydelse i frågan.
Bo
av johbj
#1434989
Snart en månad utan lösning och mer info än att jag ska ”avvakta”.......
Funkar fortfarande inte alls, bara när bilen är ”vaken”....
Bilagor
B3260806-BFFA-431E-B0F1-596011E155BA.jpeg
B3260806-BFFA-431E-B0F1-596011E155BA.jpeg (49.12 KiB) Visad 457 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1434995
Fredabo skrev: ons 10 mar 2021, 07:57 Morrn. Provade att trycka på knapparna i bilen också, SOS och ON CALL.
Allt är dött.
Det låter inge bra alls...
När man trycker på SOS -knappen i skarpt läge vill man ju det skall funka...
Vi får använda mobilen då och ringa 112 istället för att trycka på SOS-knappen i bilen om det skulle behövas.
Förresten finns det inte i VOC i nyare bilar en funktion om man t.ex. kör i diket då känner bilen av det och ringer via VOC till Volvos central för VOC och de skickar sen ut "hjälp"?
Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
av Lockis
#1434999
Höll du in SOS knappen? Den måste hållas in X antal sekunder. Tror det är samma med On Call knappen i bilen.
av Fredabo
#1435044
Lockis skrev: tor 11 mar 2021, 08:34 Höll du in SOS knappen? Den måste hållas in X antal sekunder. Tror det är samma med On Call knappen i bilen.
Japp. I minst 20 sekunder.
av crossmatte
#1435309
Fick det här svaret idag men det fungerar inte med den lösningen heller.

Tack för att du kontaktar oss på Volvo Car Sverige!
Vi vill börja med att beklaga de bekymmer som detta orsakar dig.
Vi upplever fortsatta problem vilket medför att funktioner i Volvo on Call inte fungerar fullt ut.
Vi arbetar för fullt med att undersöka varför problemet uppstår men har ännu inte hittat orsaken.
Prova gärna steget nedan för att starta värmaren i appen.
1. Öppna Volvo on Call appen och klicka på ”Hem”
2. På fliken värmare, dra med fingret från höger till vänster.
3. Klicka på alternativet ”Starta”
Det kan fortfarande dröja innan alla funktioner kommer igång och fungerar som tidigare därför ber vi dig vänligen avvakta.
av KnotVillage
#1435341
På ena bilen kan jag göra allt men på den andra kan jag göra allt utom att ställa tiden för värmaren.
av refbob
#1435382
Har också problem med VOC. Går inte att nå bilen sedan service för ca 4 veckor sedan. Antar det blev någon uppdatering då?
Användarvisningsbild
av Ted68
#1435383
Har inte haft några problem med att starta värmaren direkt från appen. Testade att lägga in en timer nu till måndag morgon och det fungerade bra. Min bil fick den senaste mjukvaran för tre-fyra veckor sen, men inga problem med VOC innan heller.
av Jcoboy
#1435384
VOC har inte funkat på två veckor, och i torsdags blev jag utloggad och kan inte längre logga in. Nån annan som råkat ut för det?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]