Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1433629
Min VOC har varit död i snart 2 veckor....
Får data från bilen men jag kan inte skicka några som helst kommandon till bilen.
Igår på verkstaden funkade det sporadiskt men sen är det stendött igen....
av johbj
#1433638
Nu testade jag genom att gå ut tillbuden och lås upp med nyckeln och sedan lämna bilen olåst.
Och vips så funkar alla kommandon!
Lite som att bilen inte väcks upp när den stod låst och därför inte svarade på mina kommandon.
av KnotVillage
#1433650
Vid senaste uppdateringen står det att jag är utloggade i Widgets trots att jag inte är det. Mailade support via appen och fick svar inom några timmar att dom hade börjat jobba med en lösning.
av Frepet
#1433660
Har haft samma problem som beskrivits i tråden. Fick uppmaningen från Volvo on Call supporten att boka tid på verkstad för reset av VOC modulen i bilen. Tid bokad till nästa vecka. Men, utan att jag gjort ngt så funkar allt idag. Känns som om VOC haft stora centrala problem som de inte riktigt vill erkänna.
av HHALLDEN
#1433784
Kunde starta min värmare på min V90 -19 idag via appen, tror det va 3 veckor sedan den sluta kommunicera med bilen.
Är appen VOC lagad tro?
av martin991
#1433827
Felanmälde problemet med widget och iPhone i appen:

Hej, Martin!

Tack för ditt mejl.

Problemet du beskriver är vi medvetna om, och våra tekniker arbetar på en lösning. Dock har vi i dagsläget ingen tidsram för när problemet förväntas vara löst.

Vi beklagar för de olägenhet som uppstått i samband med detta.

Med vänliga hälsningar
av KnotVillage
#1433906
Jag har gjort samma anmälan. Fick bara svaret att vid nästa uppdatering ska det vara löst, inte när det skulle släppas.
av Fredabo
#1433973
Fick detta svar från Volvo:

Testa att logga ut, radera appen och ladda ner den igen.

Skulle det inte bli bättre kan du även testa instruktionen nedan.

1.Aktivera/avaktivera körjournalen beroende på om du använder denna. (spara din körjournal innan)
2.Logga ut ur appen, inte bara stänga av appen, utan logga ut och sedan stäng appen.
3.Vänta 15-20 minuter för att en ny koppling till servern ska ske.
4.Logga in i appen och aktivera/avaktivera körjournalen beroende på vilket du gjorde första steget.
5.Kör därefter bilen i cirka 5 minuter och lås bilen via Volvo on Call appen.
6.När detta är gjort har bilen och appen kommunicerat på nytt med ny information och ska då visa korrekt status om detta problem var serverrelaterat.

Förra veckan drabbades vår mobiloperatör av stora störningar i sitt nät.

Det visar sig att problemet fortsatt kvarstår vilket medför att funktioner i Volvo on Call inte fungerar fullt ut.

Störningen hos vår operatör är nu avhjälpt, men det kan fortfarande dröja innan alla funktioner kommer igång och fungerar som tidigare.

Vi beklagar de problem som du förorsakas som Volvo on Call kund.
av Fredabo
#1434217
Fredabo skrev:Fick detta svar från Volvo:

Testa att logga ut, radera appen och ladda ner den igen.

Skulle det inte bli bättre kan du även testa instruktionen nedan.

1.Aktivera/avaktivera körjournalen beroende på om du använder denna. (spara din körjournal innan)
2.Logga ut ur appen, inte bara stänga av appen, utan logga ut och sedan stäng appen.
3.Vänta 15-20 minuter för att en ny koppling till servern ska ske.
4.Logga in i appen och aktivera/avaktivera körjournalen beroende på vilket du gjorde första steget.
5.Kör därefter bilen i cirka 5 minuter och lås bilen via Volvo on Call appen.
6.När detta är gjort har bilen och appen kommunicerat på nytt med ny information och ska då visa korrekt status om detta problem var serverrelaterat.

Förra veckan drabbades vår mobiloperatör av stora störningar i sitt nät.

Det visar sig att problemet fortsatt kvarstår vilket medför att funktioner i Volvo on Call inte fungerar fullt ut.

Störningen hos vår operatör är nu avhjälpt, men det kan fortfarande dröja innan alla funktioner kommer igång och fungerar som tidigare.

Vi beklagar de problem som du förorsakas som Volvo on Call kund.
Kan berätta att ovan inte hjälpte för mig.
Inget fungerar från appen, bortsett från att läsa av allt korrekt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]