Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1437442
Uppdaterade nyss Volvo On Call appen till senaste version 4.11.1 och allt funkar som det ska fortfarande (med min iPhone SE 2020 med iOS 14.4.1).
Låsa upp och låsa funkar, starta dieselvärmaren funkar, den går för fullt just nu på garageuppfarten, blir skönt att hoppa in i en varm bil när jag skall åka en liten bit varifrån jag skall starta en träningstur nu strax efter kl 17.
Så skönt att man verkar kunna lita på att VOC funkar jämt igen. Tror jag är över ån efter vatten så jag vågar säga det nu, det har ju funkat i över 14 dagar i sträck nu utan problem här i alla fall.

/Bo
av johbj
#1438026
Snart är jag inne på 1,5 månad utan att kunna skicka kommandon till bilen :mad:
Är det någon fler som fortfarande har problem?
Användarvisningsbild
av bem
#1438074
johbj skrev: lör 27 mar 2021, 19:16 Snart är jag inne på 1,5 månad utan att kunna skicka kommandon till bilen :mad:
Är det någon fler som fortfarande har problem?
Vad har du för bil? Så jädra konstigt att det inte funkar för folk. När det strulat ibland med Volvo On Call appen har jag tidigare använt en annan app för att starta min dieselvärmare, den appen strejkade aldrig. Den heter "Heater Start". Tror den appen kom 2011, man kan starta och stoppa parkeringsvärmaren med den samt ställa in timern till parkeringsvärmaren. Den skickar SMS med kommandon till bilen och värmaren. Det var länge sen jag använde den, den kanske inte funkar längre. Det var nog många år sen den uppdaterades i App Store och Google play. Den finns i alla fall kvar i App Store ser jag.
/Bo
Användarvisningsbild
av Funk
#1438088
johbj skrev:Snart är jag inne på 1,5 månad utan att kunna skicka kommandon till bilen :mad:
Är det någon fler som fortfarande har problem?
Har du provat att logga in från någon annans telefon/app ( som ni vet funkar för dem) ?
Anledningen till frågan är att jag personligen (eller i familjen) aldrig haft driftstörningar på VOC under alla år (fler än tio år och runt 10 bilar) mer än någon dag om året på grund av själva systemet.. De få gångerna det vägrat totalt att fungera har det varit telefonen/appen som behövts rensas/uppdateras/ominstalleras. Som info så kör jag Android.
Någon gång har det hänt någon kollega att parningen mellan bil och VOC klickat vid nyleverans och proceduren fått göras om, men inte mer.

/Thomas
av KnotVillage
#1438552
Efter dagen uppdatering slutade Widget att fungera men sen uppdaterade jag IOS och då hoppade den igång igen.
av Fredabo
#1440602
Fungerar fortfarande inte här.
Bara kort efter att bilen har körts, sen tappar den kontakten igen...

Snart säger väl Volvo att det är fel på hårdvaran...
Användarvisningsbild
av rylle
#1440615
Var inne med bilen förra veckan, fick ny mjukvara, skulle gissa 50-50 mellan SW eller HW problem. Frugan har fått byta simkort i sin mobil 2ggr (Telia simkort) de senaste två åren. Allt är möjligt i dagens "cheap shit" värld...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]