Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1434278
Inget funkar här :bored:
Enda tillfället det går att skicka något till bilen är när den vaknat och upplåts, men typ 10 min senare är allt dött igen....
Användarvisningsbild
av bem
#1434297
Min VOC funkar inte här heller, kan se all data om min bil, kunde inte låsa upp och låsa bilen. Inte provat starta dieselvärmaren via VOC - inte läge nu vid midnatt när jag skall gå och lägga mig om några minuter... :-)
Blev lite spännande nyss... leta efter bilnyckeln men hitta den inte i jackfickan där den brukar vara. Tog ficklampan med mig ut till bilen, och bilnyckeln satt "i " bilen. Bilen var dock låst. VOC kunde inte låsa upp bilen... Nä nu.. Drog mig tillbaka och fundera var jag hade reservbilnyckeln. Efter en stund kom jag på det och den låg där jag trodde. Lossade metallpinnen och gick ut och stack den i dörrlåset på förarsidan, klick dörrlåset gick upp med en vridning. Öppnade dörren.... larmet tjöt en signal... klockan var 00:05 och hela kvarteret låg och sov... hade billarmet tjutit hela tiden hade jag gått under jorden...
En dag förra veckan spatsera en katt på motorhuven och rätt var det var gick billarmet igång. Jag kom inte på hur jag skulle stänga av det i kakafonin av ljud. Men till slut tystande det av sig själv... Har tagit reda på att det är genom att låsa upp bilen med fjärrnyckeln larmet tystnar.
VOC är rolig den: kom ett meddelande från den nyss att min bil är olåst. Det tror jag inte för jag var nyss och låste den med fjärrnyckeln.
När jag försökte låsa upp min Volvo via VOC tidigare så sa den att jag låst upp bakluckan. Gick ut och kollade, bakluckan är låst, inte upplåst. Ja ja, VOC lever tydligen ett eget liv idag...
Förresten jag undrar om det är så klokt att Volvo gör detta när VOC är så svajig:

Min Volvo stänger ner under våren
Det är en del av vår plan för att förenkla din vardag ytterligare – genom att samla fler av våra smarta tjänster i Volvo On Call app. Där kommer du framöver att hitta flera viktiga funktioner från Min Volvo, bland annat servicebokning, avtalsöversikt och och leveransstatus på ny bil...

/Bo
Användarvisningsbild
av Derank
#1434300
Jag fick nästan varje dag ett meddelande att min bil var olåst, höll på i ett års tid, så jag tog helt enkelt att avaktivera alla notiser i appen-
av pergrein
#1434367
Är det bara för iPhone!? För jag har då ingen ny version till Android.

Mvh
Per
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]