Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1432430
least skrev: fre 26 feb 2021, 15:28 Det funkar alltid annars att skrika och gorma! ;-)
Tror röststyrningen har lite AI implementerat. När du börjar gorma och skrika så slår den dövörat till och på jäkelskap svarar "goddag yxskaft".
Du kan ju på jäkelskap ladda in röststyrning på kinesiska om någon bekant har en Volvo.
Ladda ned på USB och be att få låna bilen. :-)
Har varit med om när det gjordes av misstag i ett större talsvarsystem.
#1432433
AndS skrev: fre 26 feb 2021, 15:43 Utgå från hur din nya bil fungerar och glöm den gamla.
Japp, så gör jag. :-)
Har redan börja drömma mig bort från min gamla V70 MY14 och drömma mig in i/till nya V90 T6 Recharge...
Hoppas på fina drömmar på natten framöver också, om V90 alltså. :-D
Bo
#1433484
Tycker det finns flera punkter där Volvo inte tänkt till. Förmodligen spar dom det till facelift, ex. halogen back/blinkers. Sen kunde dom nyttjat utrymmet till startvred och körlägen bättre. Byggt in knappen i växelföraren och låtit bilen sparat senast använda läget vid start av bil. Jag föredrar förvaring före ett katastrofalt ålderdomligt vred. Vissa saker ska inte utvecklas.

Sen saknar jag fortfarande tempmätaren men det förblir nog död. Går termostaten sönder har man ingen aning om att motorn går kall, man kan kanske märka det på att värmaren går hela tiden. Hårdvaran finns redan, varför inte bygga in den i infotainmentsystem? En lista med bilens alla värden.
Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]