Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tiebreak
#1431528
Inte ett jättestort fan av hårdplast på stolsryggarna. Någon annan som fått liknande skador. Går det åtgärda själv? Eller bara leva med?
Bilagor
079A2716-0FDF-4ADF-8FD2-3315925984B8.jpeg
079A2716-0FDF-4ADF-8FD2-3315925984B8.jpeg (1.01 MiB) Visad 1175 gånger
Användarvisningsbild
av sbf
#1431534
Ouch, trist. Egentligen ska väl bilbarnstolen inte stå så nära framstolen för att försäkra om att benet står ordentligt på golvet. Men du kanske kan testa värmepistoltricket? Värma försiktigt och massera, finns lite videos på YT som beskriver tillvägagångssättet. Men en del av det där kommer sannolikt inte gå bort.
#1431539
Man skall enligt BeSafe (en av de större leverantörerna) montera den bakåtvända barnstolen dikt an mot framförvarande stol.

Jag fruktar inför att plocka bort min yngste sons stol :-D
Hoppas att det går att byta plastskalet, som jag för övrigt anser borde varit läder :-o
#1431541
Har själv precis likadana skador på min passagerarstol. Nytt bakstycke ligger och väntar på våren då det monteras.

Värre verkar det vara med nackstödet. Kan inte se att det med små medel kan bytas - svårt att få tag på delar om man inte vill köpa hela stolen och min PST tyckte inte jag ens skulle överväga att försöka mig på en ev. montering.
av Tiebreak
#1431545
sbf skrev: sön 21 feb 2021, 21:35 Ouch, trist. Egentligen ska väl bilbarnstolen inte stå så nära framstolen för att försäkra om att benet står ordentligt på golvet. Men du kanske kan testa värmepistoltricket? Värma försiktigt och massera, finns lite videos på YT som beskriver tillvägagångssättet. Men en del av det där kommer sannolikt inte gå bort.
Vet inte om jag vågar. Har du lång bra länk. Hade svårt att hitta relevanta videos på YT
av Tiebreak
#1431547
HerrDödén skrev: sön 21 feb 2021, 22:28 Har själv precis likadana skador på min passagerarstol. Nytt bakstycke ligger och väntar på våren då det monteras.

Värre verkar det vara med nackstödet. Kan inte se att det med små medel kan bytas - svårt att få tag på delar om man inte vill köpa hela stolen och min PST tyckte inte jag ens skulle överväga att försöka mig på en ev. montering.
Trist :-( !
Vad kostade bakstycket och har du koll på montering kostar om man köper tjänsten?
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar