Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1439847
Hej jag har exakt samma fel på min XC90 MY16, varit inne på Volvo där dom gjorde en del uppdateringar men felet kvar står.
Dom skickade till Volvo support som skulle återkomma om dom hade någon lösning på felet, men har inte hört av dom än.
Hittade dom var som var felet med ditt modem ?
#1439877
Ni som har 10 minutersfelet, funkar Volvo On Call för er efter dessa 10 minuter?
För mig dör allt efter ca 10 minuter när jag parkerat bilen och modemet/bilen svarar inte på tilltal....
Vid vissa tillfällen så är det noll i mottagning på modemet trots jag kör i stor stad och under en bra stund...
#1440040
Jag har problemet att det inte ens går att ansluta till det, allt blir bara anslutningsfel. Det finns 17gig på kortet på kortet och jag ser att det finns mottagning men inget funkar? Kan detta vara typ samma ?
Volvo on call fungerar som det ska. Jag har haft bilen inne för detta problem men de säger att det inte finns några gig för det säger deras felsökning men jag har bevisat att det finns på kortet. De hänvisar då till wifi för det är bättre
#1440058
Byt från Telenor till någon annan operatör.

Det är garanterat Telenor som är problemet. Det är mängder av folk, inklusive jag, som haft exakt samma problem med Telenor.

När jag bytte till Telia, var felet som bortblåst.

Volvo On call går inte på samma simkort. Det går på ett eget simkort och funkar även om du plockar ur ditt Telenorkort.
#1441673
Ilduce77 skrev:Byt från Telenor till någon annan operatör.

Det är garanterat Telenor som är problemet. Det är mängder av folk, inklusive jag, som haft exakt samma problem med Telenor.

När jag bytte till Telia, var felet som bortblåst.

Volvo On call går inte på samma simkort. Det går på ett eget simkort och funkar även om du plockar ur ditt Telenorkort.
Kan du länka till det teliakort du använder? Kostnad? Fick bara med 5GB med telenor som gäller nån månad.
#1441688
Capitano4 skrev: lör 17 apr 2021, 23:17
Ilduce77 skrev:Byt från Telenor till någon annan operatör.

Det är garanterat Telenor som är problemet. Det är mängder av folk, inklusive jag, som haft exakt samma problem med Telenor.

När jag bytte till Telia, var felet som bortblåst.

Volvo On call går inte på samma simkort. Det går på ett eget simkort och funkar även om du plockar ur ditt Telenorkort.
Kan du länka till det teliakort du använder? Kostnad? Fick bara med 5GB med telenor som gäller nån månad.
Www.Telia.se välj valfritt kontantkort eller abonnemang.
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]