Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1435323
Detta gäller ju dom som bara går på EL alltså XC40 P8 och nya C40 inte hybriderna.

Mvh
Per
#1435400
Dom skriver ju Elbil ett par gånger i artikeln.

Dom skriver ju också att vinterhjul är standard när man väljer "care by Volvo" men inte om man väljer en Elbil.

Mvh
Per
#1435437
pergrein skrev: lör 13 mar 2021, 01:14 Dom skriver ju Elbil ett par gånger i artikeln.

Dom skriver ju också att vinterhjul är standard när man väljer "care by Volvo" men inte om man väljer en Elbil.

Mvh
Per
Så sant, bara det jag inte tänker i elbilsvärlden som Volvo än. "Elbil", ja jag lär mig nu att det är ren elbil. Så nu blev det rätt. En Recharge laddhybrid är ingen elbil, så nu blev det kristallklart i mitt hjärnkontor. Sorry pergrein att jag är så trög. Hur f...n.. skall det gå när jag skall börja köra min V90 T6 Recharge i maj? Men tills dess skall jag nog veta mer, hoppas jag. :-)
Bo
#1435527
Nå vi lär oss av varandra vilket ett forum är till för.
Lusläsa manualen tills bilen kommer kan man ju roa sig med. Jag brukar kolla den innan jag ställer frågor här, det brukar lösa sig men inte alltid.

Man ser ju en hel del trådar skulle kunna undvikas om man bara tittar i manualen. Nu är det ju så lätt när dom går att läsa i mobilen också :party:

Mvh
Per
#1435575
pergrein skrev: lör 13 mar 2021, 14:29 Nå vi lär oss av varandra vilket ett forum är till för.
Lusläsa manualen tills bilen kommer kan man ju roa sig med. Jag brukar kolla den innan jag ställer frågor här, det brukar lösa sig men inte alltid.

Man ser ju en hel del trådar skulle kunna undvikas om man bara tittar i manualen. Nu är det ju så lätt när dom går att läsa i mobilen också :party:

Mvh
Per
Per, du vet jag är ju en sån där (sällsynt?) som brukar läsa "manualer" (har i alla fall gjort det till alla bilar jag haft tidigare). Vet du hur många sidor PDF ägarmanualen är på till V90 T6 Recharge 2021? Gissa...

"Bara" på 694 sidor... :-o
Ägarmanualen till min nuvarande V70 MY14 är bara på 426 sidor.
Men jag har gott om tid att ta lite pö om pö. Tar jag 70 sidor i veckan hinner jag med innan vecka 21 (10 veckor kvar f.n.) när nya bilen kommer från fabrik. ;-)
/Bo

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]