Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
#1429358
Svårt att tanka min v90 t 5 pistolen slår ständigt ifrån. Riktigt irriterande
ngn som har en ide om vad son är problemet?
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1429387
Instämmer det är inte lätt att tanka alla gånger. Här är min son som övningskör tankning (mutad pga alla svårdomar). Största framgång har jag om man håller den lite i vinkel , typ kl 1.

Användarvisningsbild
av Volvosmurf
#1429417
Jag fick precis samma fel på min T5, den blev svårtankad slog ifrån hela tiden, visade sig vara "kolkanistern" (tror den hette så) sitter innanför inner skärmen höger bak däck. Det hade lossnat ett filter där för avluftning av tanken, då filtret var borta så hade det kommit in sand och smuts och pluggat avluftningen. Dom blåste rent kanistern och satte dit ett nytt filter och efter det är det inga problem att tanka.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1429420
Är det svårtankat är det nästan alltid kanistern som är felet. Har också fått byta, fast på äldre bil.
av KnotVillage
#1429480
Hade precis samma fel på min gamla V70. Det var tydligen en egenskap med sadeltankar och ännu värre var det på min XC90 V8. Tanken var på 80l, hade man tur fick man i 30 sen fick man köra på halv fart.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1429516
Hade problemet på min förra bil, V90 T5, och precis som förgående talare var det problem med kanistern men det ordnades på garantin.
av oldtimersmc
#1475173
Vad kostar ett "kanisterfilter"
av oldtimersmc
#1484800
Ingen som vet?
av Xanthopteryx
#1484833
Kostnad för canister: Ring/besök valfri Volvohandlare, be de slå upp nummer och pris. Klart.

Man kan också nyttja Google och hittar då allt från Bildelsbasen till utländska sidor som säljer.
av oldtimersmc
#1488130
1050Kr...

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]