Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1429635
japp. Sedan kan man använda sig av VDASH ochså till vissa plattformar, dok så krävs det att man först knäcker en pinkod i CEM med bruteforce som körs med hjälp av VDASH. När man gjort det ser man vilka möjligheter och val man har på just sitt fordon. Det kostar dok,
#1452603
Ingen lösning på detta än? (Enda som dyker upp vid sökning är en dosa för att få ut helljussignal, så tekniken för att hacka in sig på CAN finns ju redan tycker man)
Har ganska nyligen blivit med en V90 -18 och kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd än så länge.
MEN har redan lyckats störa mig ganska rejält på s/s som när man minst anar det (och minst behöver det) går in och stänger av motorn.
En del verkar ha övat in sig vid startproceduren att på olika sätt manuellt stänga av, men det känns ungefär lite som att pilla med choken som man gjorde på sina första bilar på 80-talet.
#1452617
Nja, blir ju typ samma sak, körläget måste ju också ändras manuellt vid varje start om man vill ha något annat än comfort.
Fast jag väljer nog isåfall individuellt läge med s/s urkryssat istället för dynamiskt (det dynamiska läget kändes mer som en plojgrej som man tröttnar på efter 5 minuter)
#1452662
kebabpizza skrev: lör 03 jul 2021, 09:18 Ingen lösning på detta än? (Enda som dyker upp vid sökning är en dosa för att få ut helljussignal, så tekniken för att hacka in sig på CAN finns ju redan tycker man)
Har ganska nyligen blivit med en V90 -18 och kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd än så länge.
MEN har redan lyckats störa mig ganska rejält på s/s som när man minst anar det (och minst behöver det) går in och stänger av motorn.
En del verkar ha övat in sig vid startproceduren att på olika sätt manuellt stänga av, men det känns ungefär lite som att pilla med choken som man gjorde på sina första bilar på 80-talet.
>Jag använde SMOK UHDS på min xc60 2016 och den tar även nyare cma plattformar, vet dok inet vad man kan göra exakt.

Jag stängde av start/stopp, aktiverade NAV, stängde av ITP, slog på Video in motion, slog på nån funktions så att jag kan starta dieselvärmaren med nyckeln via remote. stängde av bältespåminnaren.

Det kostar dok några tusenlappar att köpa hela kittet, gick dok snabbt att knäcka pinkoden, tog ca 4timmar, sesan var det bara att in och ändra i CEM.
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]