- ons 10 feb 2021, 14:24
#1429032
Med siktet inställt på en XC90 T8 besökte jag en volvohandlare, men blev lite förvånad över responsen.
Denne menade att det inte var någon mening med att köpa en T8 nu när miljöbonusen var borta, så det skulle jag inte ha och en ren bensinmotor var absolut inte att tänka på. Istället skulle jag ha en diesel, för de hade bäst andrahandsvärde. Vidare hade de kampanj på välutrustade Pro Edition, men inte heller det var så viktigt utan då bättre att bygga en egen bil med de tillval som var viktigast och strunta i resten.
Handlaren försökte alltså att övertyga mig om en betydligt billigare bil än vad jag egentligen hade tänkt mig. Tror ni han är ärlig och har rätt i sak, eller ligger det någon annan drivkraft bakom beteendet?
Bilen ska främst användas till dagliga lokaltransporter på högst någon mil och till ett antal långresor/bilsemestrar per år. Fyra barn i familjen, så sjusitsig bil är tyvärr nödvändigt. Har eget bolag, så finansiell leasing ligger närmast till hand.
Denne menade att det inte var någon mening med att köpa en T8 nu när miljöbonusen var borta, så det skulle jag inte ha och en ren bensinmotor var absolut inte att tänka på. Istället skulle jag ha en diesel, för de hade bäst andrahandsvärde. Vidare hade de kampanj på välutrustade Pro Edition, men inte heller det var så viktigt utan då bättre att bygga en egen bil med de tillval som var viktigast och strunta i resten.
Handlaren försökte alltså att övertyga mig om en betydligt billigare bil än vad jag egentligen hade tänkt mig. Tror ni han är ärlig och har rätt i sak, eller ligger det någon annan drivkraft bakom beteendet?
Bilen ska främst användas till dagliga lokaltransporter på högst någon mil och till ett antal långresor/bilsemestrar per år. Fyra barn i familjen, så sjusitsig bil är tyvärr nödvändigt. Har eget bolag, så finansiell leasing ligger närmast till hand.