HitTheRoadJack skrev:Tänkte det var lite långsökt med beroendet till fälg storleken. Man få tänkta sig in i vad som händer med ett fordon när den tar en skarp kurva i högre hastighet.
Det blir mycket tryck på den hjulaxeln osv vad händer...
Ja det är det han försöker göra men utesluter mycket pga att ljudet inte låter metalliskt.
Jag vill byta hela fjäderbenet men Volvo tillät tydligen inte byte av fjädern av någon anledning.
Höger drivaxel är bytt.
Övre och undre lagringar på fjäderbenet är bytt å något gummi där.
Har fettat in lite bussningar på tex övre länkarm.
Kan sätta mitt lillfinger på fjäderbenet(kolven i dämparen kan det vara, sådant kan knarra om det är torrt osv) eller kanske tom hjullagret.
Det händer i alla hastigheter tyvärr. Ta en liten rondell och när du är nästan halvvägs så tryck till gasen snabbt så det blir en acceleration bara så knarrar det som fasen. Sambon tycker det låter lite som tex is/snö som fastnat och ligger mot.
Man hör ljudet så jävla tydligt höger fram
Konstiga är att när ljudet uppträtt ca 4-5 ggr eller kört i 5 minuter så uppkommer inte missljudet mer förrens bilen stått stilla runt 6 timmar. Så teknikern har väldigt svårt att felsöka för visuellt är allt bra.
Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk
[img]
http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986