- mån 08 feb 2021, 12:20
#1428490
Hej,
Jag har precis köpt en V90 D3 Business Advanced 2017 MY18, 7960 mil, som ska bli familjens nya kärra.
Bilen är Volvo Select, så 2 års "nybilsgaranti" ingår. Bilen har gått som leasing bil tidigare och servad enligt Volvos rekommendationer. ÅF erbjuder ett service avtal för 310kr/månad i 3 år, men den har vi inte beslutat oss om vi ska ta än.
Detta ingår i avtalet:
"Serviceavtalet omfattar Orginal Service enligt tillverkarens rekommendationer (inkluderar arbete, olja, filter samt intervalltillägg som t.ex. utbyte av tändstift och drivrem"
Tre servicetillfällen över avtalade 3 år:
1. Volvo orginalservice, underhåll
2. Volvo orginalservice, Bas
- Luftfilter, motor byte
- Bränslefilter byte
3. Volvo orginalservice, underhåll
Bör jag välja till serviceavtalet?
/Marcus
Jag har precis köpt en V90 D3 Business Advanced 2017 MY18, 7960 mil, som ska bli familjens nya kärra.
Bilen är Volvo Select, så 2 års "nybilsgaranti" ingår. Bilen har gått som leasing bil tidigare och servad enligt Volvos rekommendationer. ÅF erbjuder ett service avtal för 310kr/månad i 3 år, men den har vi inte beslutat oss om vi ska ta än.
Detta ingår i avtalet:
"Serviceavtalet omfattar Orginal Service enligt tillverkarens rekommendationer (inkluderar arbete, olja, filter samt intervalltillägg som t.ex. utbyte av tändstift och drivrem"
Tre servicetillfällen över avtalade 3 år:
1. Volvo orginalservice, underhåll
2. Volvo orginalservice, Bas
- Luftfilter, motor byte
- Bränslefilter byte
3. Volvo orginalservice, underhåll
Bör jag välja till serviceavtalet?
/Marcus
V90 D3 MY2018