Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1442801
PelleTh skrev: lör 24 apr 2021, 20:34 Jag har en en V90 D4 MY 2017. Har betalat 299:- per månad. Snart har den rullat 5000 mil och nu vill Bila ha 670:-/mån. Jag har ingen uppfattning mer än att jag tycker att det verkar lite dyrt, vad är er åsikt?
Kolla med bilia. Brukar ha Niceprice på äldre bilar.
av PelleTh
#1446092
Jag har nu fått ner priset till 430 kr/ mån under en 2 årsperiod, så lite niceprice blev det ändå.
Frågade också vad som händer om man säljer bilen innan avtalets slut då jag läst i några inlägg att man sitter kvar med kostnaden under hela kontraktstiden. Döm av min förvåning att då avslutas bara avtalet helt enkelt.

Detta avser Bilia, Segeltorp
Användarvisningsbild
av Derank
#1446106
Servicen år 6 och framåt faller under niceprize, och man blir inte skyldig något om man säljer bilen, jag förlänger alltid 3 år i stöten och har bytt bil mitt i serviceperioder
av Stemag
#1446299
Jag mejlade precis Volvo Car Kista och fick offert på serviceavtal 685:-/månad för min nydligen köpta
V90 2019 D4 AWD momentum advanced som har gått 8400 mil.
Lite väl saftigt tycker jag?

Med det avtalet, och skatt och försäkring är jag uppe på ca: 17.200:- per år i driftkostnader ?

Börjar fundera på om det verkligen var vettigt att köpa en V90 istället för V70 ?


Uppdatering:

Jag kollade ut en V70 2016 på blocket med 180hk och AWD.
Den bilen skulle med motsvarande skatt,försäkring (IF) och service hos Volvo Car Kista hamna på ca: 14.000 per år.
Inte så himla stor skillnad som jag trodde.
Senast redigerad av 3 Stemag, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Derank
#1446313
Det varierar såklart kraftigt beroende på vart i landet man bor. Jag är inne på år 6 nu, 9000mil nu, 303kr i månaden år 3-6,

Ska bli intressant att se nästa år vad månadskostnaden blir då år 7 och framåt

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1446321
Det problem du har om du säljer bilen är att du inte får tillbaka de pengar som du betalat "i förväg" för service. Om servicen kostar 600 i månaden och bilen säljs två månader innan en årlig service så har du betalat 6000 "i onödan". Du behöver inte fortsätta att betala på serviceavtalet om du säljer bilen.

Om det är ett stort problem eller inte är en annan diskussion.

Jag har serviceavtal på en bil, men inte på den andra. Huvudorsaken är att jag inte är säker på hur länge jag ska ha kvar den första bilen.

Vid de tillfällen jag vetat att jag ska ha bilen åtminstone tre år till har jag valt serviceavtal. Inte för att det blir så mycket billigare (serva Volvo är dyrt), utan för att det blir enklare så. :-D
#1446347
Jag frågade om jag fick tillbaka pengarna för inbetald sevice och det gick bra så länge jag köpte ny bil via dom och då tog serviceavtal på den.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Derank
#1446513
Malmstroem skrev:Det problem du har om du säljer bilen är att du inte får tillbaka de pengar som du betalat "i förväg" för service. Om servicen kostar 600 i månaden och bilen säljs två månader innan en årlig service så har du betalat 6000 "i onödan". Du behöver inte fortsätta att betala på serviceavtalet om du säljer bilen.

Om det är ett stort problem eller inte är en annan diskussion.

Jag har serviceavtal på en bil, men inte på den andra. Huvudorsaken är att jag inte är säker på hur länge jag ska ha kvar den första bilen.

Vid de tillfällen jag vetat att jag ska ha bilen åtminstone tre år till har jag valt serviceavtal. Inte för att det blir så mycket billigare (serva Volvo är dyrt), utan för att det blir enklare så. :-D
Jag vet aldrig när jag byter bil nästa gång, det kan bli på Måndag el om 1år el om 4år, men det är inget jag tänker på, det är lixom peanuts i sammanhanget. Jag kan ju ha köpt nya däck, betalat in skatten osv, men jag har ju inte kvar bilen extra länge bara för det, jag byter när jag byter, inget mer med det
#1446517
Jag har sommarstugan uppe i norr, och det har hänt att jag valt att serva bilen där när behov funnits. Det är tillräckligt mycket billigare för att i alla fall jag ska bry mig. Jag misstänker att jag kommer att serva bilen utan serviceavtal där uppe. Sedan så är jag för tillfället rätt osäker på hur mycket jag kommer att köra, vilket bidrar till att jag inte tog ett serviceavtal.

Jag kan inte säga att jag heller vet exakt när jag kommer att byta bil. Men jag vet när jag börjar lessna på den bil jag har för tillfället. Då brukar det mer vara en tidsfråga tills jag byter. ;-)

Tjena! AC i denna V70 2011 blåser ut kall lu[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]