Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1441166
Ring runt, det lönar sig. Skiljde klart över hundralappen per månad mellan billigast och dyrast när jag jagade avtal i början av året.
av maacken
#1441274
HitTheRoadJack skrev:Köpte precis ut min V90 my18 från företagslease. Offert jag fick på serviceavtal i 3år à 2000mil/år på Bilia i Solna var 507:-
Du fick ju ett bra pris jmf med mig - vilken åf fick du den?
IMG_1796.jpg
Bildeve i Helsingborg
av PelleTh
#1442717
Jag har en en V90 D4 MY 2017. Har betalat 299:- per månad. Snart har den rullat 5000 mil och nu vill Bila ha 670:-/mån. Jag har ingen uppfattning mer än att jag tycker att det verkar lite dyrt, vad är er åsikt?
#1442742
För min del tog offerten på 507:- Bilia Solna. Jag tog in offerter från ett par andra ställen, det är svårt att jämföra, men de var bara 500:- billigare per år. Valde ändå gå Solna offerten då jag bor i närheten och bilen har servats från början där, dvs behålla samma servicetekniker. Om det är dyrt beror på vad som inkluderas, typ hyrbil osv?
Jag tror att det är ungefär samma listpriser beräknad utifrån service behov, men visst är över 600:- (7200:-) i dyraste laget om det är bara bilservice, om man jmf vad min 6000 mila service gick på 6200:- vilket inkl mjukvara uppdatering 800:-.
Användarvisningsbild
av Funk
#1442769
Som jag fattat det så är serviceavtalet normalt sett ungefär 10% billigare än att betala vid servicen. Det kan variera, men som en tumregel...

/Thomas
#1442776
Bilia ville ha 587:-/månad för min bil.
BilBengtsson, Volvohandlare i sydöstra Skåne, ville ha 308:-/månad.
Enligt mina erfarenheter är Bilia dyra på allt! Nä det var inte svårt att byta. :-)
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]