Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrDödén
#1429958
Rejser99 skrev: sön 14 feb 2021, 23:07 Funkar fint!
Antar det var ett svar på min fråga - eller? :-/

Om så är fallet blir det raskt en sväng till Bildelsbasen varpå mina passagerare snällt kan sluta gnälla över att bara jag har laddkabel :angelo:

morfarginko skrev: mån 15 feb 2021, 07:36
mikkiz skrev: sön 31 jan 2021, 22:45 Är det nån som verkligen vet vad man behöver ha för å kunna inst enbart progvaran för 1595kr hos bilia....
Ringde bilia i fredags å svaret va verkligen luddigt....
Hos mig gick det inte....jag ”måste” göra den större grejen o byta till två uttag. Fast det uppenbart har fungerat för vissa här
Det där svaret ska du inte acceptera. Jag har programvaran och bara en port. Prova att ringa en annan handlare. Trilskas de så delar jag gladeligen både regnummer och en liten filmsnutt på att det visst fungerar alldeles utmärkt.
av Malmstroem
#1430033
Du kör Waze på din smartphone. Sedan kopplar du upp den med en USB-sladd till bilen med Apple Carplay eller Android Auto så att du kan se Waze på mittskärmen i bilen.
Användarvisningsbild
av falcon
#1430052
Aha tack, då får det vara för mig. Jag är för lat för att orka stoppa i en kabel hela tiden :-)
Användarvisningsbild
av mikkiz
#1430074
morfarginko skrev: mån 15 feb 2021, 07:36
mikkiz skrev: sön 31 jan 2021, 22:45 Är det nån som verkligen vet vad man behöver ha för å kunna inst enbart progvaran för 1595kr hos bilia....
Ringde bilia i fredags å svaret va verkligen luddigt....
Hos mig gick det inte....jag ”måste” göra den större grejen o byta till två uttag. Fast det uppenbart har fungerat för vissa här
Fick samma svar när jag frågade en andra gång
av morfarginko
#1430862
Rejser99 skrev: mån 15 feb 2021, 15:05
HerrDödén skrev: mån 15 feb 2021, 10:19
Rejser99 skrev: sön 14 feb 2021, 23:07 Funkar fint!
Antar det var ett svar på min fråga - eller? :-/

Om så är fallet blir det raskt en sväng till Bildelsbasen varpå mina passagerare snällt kan sluta gnälla över att bara jag har laddkabel :angelo:

morfarginko skrev: mån 15 feb 2021, 07:36

Hos mig gick det inte....jag ”måste” göra den större grejen o byta till två uttag. Fast det uppenbart har fungerat för vissa här
Det där svaret ska du inte acceptera. Jag har programvaran och bara en port. Prova att ringa en annan handlare. Trilskas de så delar jag gladeligen både regnummer och en liten filmsnutt på att det visst fungerar alldeles utmärkt.
Fråga 1: Ja, det var svaret på tidigare fråga.

Fråga 2: Jag håller med! Det finns inga som helst problem att uppdatera till CarPlay med enbart en USB port.

Vill man byta till dubbla portar efteråt är det inga problem, det är troligtvis exakt samma programvara. Omkopplingen mellan USB portarna ligger tydligen enbart på hårdvarunivå, allt funkar som fabriksinstallerat.
det kanske är lite olika mellan modeller? fann denna bild på bilias hemsida
https://www.bilia.se/biltillbehor/tekni ... _31466842/

Bild

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]