Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1426949
mikkiz skrev:Är det nån som verkligen vet vad man behöver ha för å kunna inst enbart progvaran för 1595kr hos bilia....
Bilia vill ibland sälja en extra (svindyr) USB port samtidigt. Det behöver inte, du behöver bara programvaran.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1426960
Lövet skrev:
mikkiz skrev:Är det nån som verkligen vet vad man behöver ha för å kunna inst enbart progvaran för 1595kr hos bilia....
Bilia vill ibland sälja en extra (svindyr) USB port samtidigt. Det behöver inte, du behöver bara programvaran.
Håller med , men vll man ha två USB så köpte USB Huben till dotterns bil på Bildelsbasen för 200 kr och "pluppade" i själv , sedan till Volvo för mjukvara , två st en för dubbla USB och en för Smartphone Integration
Kostade ca 2000 kr, och fungerar kanon

Detaljnummer för hubben 31407038 samma till v60,90,xc60
Senast redigerad av 2 leiwi, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av mikkiz
#1426961
Ok så trots att jag har ett uttag ska det funka med bara progvaran?
Vad gör extra usb uttagen för nytta då?
Sen står det att bilen kräver minst infotainmentnivå 2? Vad innbär detta?
av Lövet
#1426962
mikkiz skrev:Ok så trots att jag har ett uttag ska det funka med bara progvaran?
Ja
mikkiz skrev:Vad gör extra usb uttagen för nytta då?
Ger extra pengar till återförsäljaren
mikkiz skrev:Sen står det att bilen kräver minst infotainmentnivå 2? Vad innbär detta?
Vet ej
av Xanthopteryx
#1426991
Du kan beställa det extra uttaget och montera in själv. Sedan köper du programvaran.
Kolla tillbehörskatalogen på Volvos hemsida så ser du nummer, monteringsanvisning et.c.
av HerrDödén
#1429895
För oss som redan har CarPlay men endast en USB-port, kan vi köpa hubben löst och bara ploppa i den eller kräver även hubben mjukvara från Volvo?
av morfarginko
#1429920
mikkiz skrev: sön 31 jan 2021, 22:45 Är det nån som verkligen vet vad man behöver ha för å kunna inst enbart progvaran för 1595kr hos bilia....
Ringde bilia i fredags å svaret va verkligen luddigt....
Hos mig gick det inte....jag ”måste” göra den större grejen o byta till två uttag. Fast det uppenbart har fungerat för vissa här
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]