Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1426390
Rejser99 skrev:
HitTheRoadJack skrev: ons 27 jan 2021, 13:55 Döm själv om kameran är i vägen för radarns synfält Bild‍🦯

IMG_1430.jpg
Vad har du för kamera? Stör intellisafekonsolen kamerans synfält någonting då? Ser snyggt ut!
Bilden visar bilens radar. Det är ju dumt att placera grejor fram för dess strålning, även om den verkar stråla igenom en kameran (jag hade min dashcam där i början) så lär det bli en påverkan, i värsta fall när man behöver radarn som mest i en kritisk situation.
#1426601
Får se nästa vecka när jag fått bilen hur den skall monteras. Lyckades demontera från V60 idag iaf.
Bilia har efter ett rutbyte dragit om kabeln åt mig riktigt snyggt innanför kåpan i framrutan så jag fick kämpa lite för att få bort kabeln

En OT fråga. Garagelängans port är ganska låg och går inte att ha bagageluckan helt öppen innan den tar emot taket.
Läste att man kan ställa om ändläget på elluckan. Men det står inte om man skall öppna luckan för hand till rätt position och göra om inställningen eller om man skall öppna elektriskt och stoppa på rätt position.
Har ni svaret åt mig?

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

#1426616
HitTheRoadJack skrev:Ställ in rätt slutläge genom att öppna luckan och stoppa den med handkraft där du vill den ska stanna, sedan ska den komma ihåg positionen.
Glöm inte att när du har fått luckan till den plats du vill att den ska stanna på måste du hålla in "stäng"-knappen till den piper för att spara läget.
#1426634
Niclas skrev:
HitTheRoadJack skrev:Ställ in rätt slutläge genom att öppna luckan och stoppa den med handkraft där du vill den ska stanna, sedan ska den komma ihåg positionen.
Glöm inte att när du har fått luckan till den plats du vill att den ska stanna på måste du hålla in "stäng"-knappen till den piper för att spara läget.
Ja just det - ställ in o glöm som jag.
#1427954
Hej,

Jag köpte front & rear kamera för cirka tre år sedan på Bilia. En BlackVue DR900S. Kollade på lite videos hur man kan gå till väga. Efter mycket vånda lämnade jag in bilen på Mekonomen. Kostade cirka 2000kr men det var faktiskt värt det.
Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]