Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1433310
"Han från Volvia"?

Menar du att handläggaren har åkt och besökt Bilia Jägersro?
Det skulle vara första gången en handläggare reser till en verkstad på det viset.
av least
#1433312
Freddy100 skrev:Bilia Jägersro får tycka vad de vill, men med KBV-lista med alla de fel de gjorde skulle de snabbare skämmas än tycka. Även om hjulet skilljer sig 3-4 mm är det inte heller så bra. Bra jobbat Bilia...på 6 månader dessutom! Själv skulle jag aldrig hämta sådan bil.
Vet vi att Bilia faktiskt har misslyckats? Har vi fått se resultatet av KBV-testet?
#1433314
least skrev: tis 02 mar 2021, 21:46
Freddy100 skrev:Bilia Jägersro får tycka vad de vill, men med KBV-lista med alla de fel de gjorde skulle de snabbare skämmas än tycka. Även om hjulet skilljer sig 3-4 mm är det inte heller så bra. Bra jobbat Bilia...på 6 månader dessutom! Själv skulle jag aldrig hämta sådan bil.
Vet vi att Bilia faktiskt har misslyckats? Har vi fått se resultatet av KBV-testet?
Nej, det har vi inte fått. Jag bara tror vad ts beskriver även om det känns att hela hanteringen att göra så många fel under reparation som tagit 6 månader låter nästan osannolikt.
av least
#1433375
Mer på temat osannolikt är att Volvia vill att gatuplan ska acceptera bilen. Han vägrar. Bilen står kvar på Bilia.
Jag antar att gatuplan inte har fri hyrbil under tiden som detta händer, så hur kommer det sig att gatuplan inte gnäller om att han står utan bil?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1433428
least skrev:Mer på temat osannolikt är att Volvia vill att gatuplan ska acceptera bilen. Han vägrar. Bilen står kvar på Bilia.
Jag antar att gatuplan inte har fri hyrbil under tiden som detta händer, så hur kommer det sig att gatuplan inte gnäller om att han står utan bil?
Han har väl mer än en bil, kanske.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1433439
least skrev: tis 02 mar 2021, 21:45 "Han från Volvia"?

Menar du att handläggaren har åkt och besökt Bilia Jägersro?
Det skulle vara första gången en handläggare reser till en verkstad på det viset.
Nej självklart inte handläggare.
Volvia har sina tekniker...
#1433443
least skrev: tis 02 mar 2021, 21:46
Freddy100 skrev:Bilia Jägersro får tycka vad de vill, men med KBV-lista med alla de fel de gjorde skulle de snabbare skämmas än tycka. Även om hjulet skilljer sig 3-4 mm är det inte heller så bra. Bra jobbat Bilia...på 6 månader dessutom! Själv skulle jag aldrig hämta sådan bil.
Vet vi att Bilia faktiskt har misslyckats? Har vi fått se resultatet av KBV-testet?
Många fel har gjorts. Många bortförklaringar. Många konstiga påstående.
Många jobb har gjorts om, bilen är fortfarande där och man gör om många jobb som KBV anmärkt.
Enligt Bilia så är KBVs utlåtande enbart deras och de är inte skyldiga att visa/dela till andra. Men de påstår är "snälla" och har visat det för mig. - Undrar hur oberoende är man då...?
Jag antar att det kanske inte ät ok att lägga ut den i tråden med tanke på att Bilis varit petiga med att dessa uppgifter tillhör dem. Jag tror inte att det är så lämpligt.
Men killen där såg när jag tog bilder samtidigt som han visar mig...
Sedan är det många andra delar som förblir en gåta.
Dörren - fortfarande en gåta
Baklucka - fortfarande en gåta
Den centimetern som diffar - är en tragisk gåta
Liksom BLIS, 360 kameror m.m.
Senast redigerad av 1 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gånger.
#1433445
GLIZ skrev: ons 03 mar 2021, 12:15
least skrev:Mer på temat osannolikt är att Volvia vill att gatuplan ska acceptera bilen. Han vägrar. Bilen står kvar på Bilia.
Jag antar att gatuplan inte har fri hyrbil under tiden som detta händer, så hur kommer det sig att gatuplan inte gnäller om att han står utan bil?
Han har väl mer än en bil, kanske.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Japp Bilia har ordnat en lånebim en V60
#1433447
least skrev: ons 03 mar 2021, 08:24 Mer på temat osannolikt är att Volvia vill att gatuplan ska acceptera bilen. Han vägrar. Bilen står kvar på Bilia.
Jag antar att gatuplan inte har fri hyrbil under tiden som detta händer, så hur kommer det sig att gatuplan inte gnäller om att han står utan bil?
Jag har fått en lånebil samtidigt som jag lämnat in min.
Bilia ska stå för lånebilen enligt reglerna...
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 40
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]