Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1433966
least skrev: fre 05 mar 2021, 16:15 Skägget i brevlådan.

Din handlingsfrihet vad gäller detta fall är starkt begränsad.
Du vill inte ta en ekonomisk förlust, du anser att Bilia ljuger, Volvia vill inte hjälpa dig, du vill inte plocka ut bilen, du vill inte heller byta in den.

Du är kort sagt låst.
Ja det stämmer tyvärr
Men det har hänt en del omständigheter senaste 2-3 månader som försämrar mina möjligheter. Korontider har påverkat mer än väntat.
Om det inte bli en annan utväg då kan det bli att jag byter in bilen men jag vill inte att Bilia kör en vinstdrivande affär i så fall. En likvärdig bil som jag gillar. Vi får se hur det utvecklas.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1433967
Byter du in bilen hos bilia så gör en värdering på nätet först. Finns lite olika sajter. Sök med "vädera bil" ta med i beräknimgen 6-7 månader i värde. Lycka till. Är det så att bilia inte vill ge vad bilen är värd, (be dom slänga sig i väggen)

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


#1433988
GLIZ skrev: lör 06 mar 2021, 02:28 Byter du in bilen hos bilia så gör en värdering på nätet först. Finns lite olika sajter. Sök med "vädera bil" ta med i beräknimgen 6-7 månader i värde. Lycka till. Är det så att bilia inte vill ge vad bilen är värd, (be dom slänga sig i väggen)

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
De är flera säljare och även bekanta som varnar att man får dålig värdering på så bra utrustade bilar. De påstår att viss utrustning som är ändå så viktig för mig kommer knappt synas i värderingen sedan när man ska få en ny är de så sällsynta och svåra att hitta och då får man nöja sig med ngt som man inte vill ha som ersättning...
Men det är inget jag ens försökt att göra .
Användarvisningsbild
av Robbi
#1434020
GATUPLAN skrev:
GLIZ skrev: lör 06 mar 2021, 02:28 Byter du in bilen hos bilia så gör en värdering på nätet först. Finns lite olika sajter. Sök med "vädera bil" ta med i beräknimgen 6-7 månader i värde. Lycka till. Är det så att bilia inte vill ge vad bilen är värd, (be dom slänga sig i väggen)

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
De är flera säljare och även bekanta som varnar att man får dålig värdering på så bra utrustade bilar. De påstår att viss utrustning som är ändå så viktig för mig kommer knappt synas i värderingen sedan när man ska få en ny är de så sällsynta och svåra att hitta och då får man nöja sig med ngt som man inte vill ha som ersättning...
Men det är inget jag ens försökt att göra .
Nu börjar det bli dålig bortförklaring. Hur gammal är din bil? Börja med vad du betala och ca 50K värdeminskning per år.Bild
av least
#1434059
Nu gissar jag, men det känns allt mer som att detta är en tråd som inte riktigt håller sig til sanningen.

Min teori är att bilen är repararerad, kunden har hämtat bilen, men är inte nöjd.
Bilia vill inte justera fler "fel" då kunden och Volvia har accepterat bilens skick.
Och nu vill TS sprida ryktet om Bilia att de är så usla och inte vill hjälpa till.

Bara detta att en tekniker skulle ringa upp kunden och skälla ut denne i telefon, man kan ju undra vad kunden har sagt/gjort i första läget?
Och hur kan det komma sig att Bilia ställer upp med hyrbil månad efter månad, trots att de anser att bilen är okej?
av least
#1434060
SundanceKid skrev:När är bilen 3 år? För jag antar att du siktar på att byta den då iallafall.

Skickat från min Oneplus Nord
Varför just vid tre år?
Särskilt nu när skatterna justeras till nya bilars nackdel, så kanske det är rimligt att hålla fast vid en bil som man gillar?
#1434064
Robbi skrev: lör 06 mar 2021, 14:56
GATUPLAN skrev:
GLIZ skrev: lör 06 mar 2021, 02:28 Byter du in bilen hos bilia så gör en värdering på nätet först. Finns lite olika sajter. Sök med "vädera bil" ta med i beräknimgen 6-7 månader i värde. Lycka till. Är det så att bilia inte vill ge vad bilen är värd, (be dom slänga sig i väggen)

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
De är flera säljare och även bekanta som varnar att man får dålig värdering på så bra utrustade bilar. De påstår att viss utrustning som är ändå så viktig för mig kommer knappt synas i värderingen sedan när man ska få en ny är de så sällsynta och svåra att hitta och då får man nöja sig med ngt som man inte vill ha som ersättning...
Men det är inget jag ens försökt att göra .
Nu börjar det bli dålig bortförklaring. Hur gammal är din bil? Börja med vad du betala och ca 50K värdeminskning per år.Bild
Bilen är 2017.
Så den är inte ny.
Jag vill gärna behålla den om den någonsin blir bra...
Det är ingen bortförklaring utan jag vill nämna att det är inte så lätt att hitta lika fin bil om det inte ska kosta en hel del.
När jag och mina vänner kollade på bilar med den utrustningen så var det inte så lätt att hitta och risken är att min bil inte blir så högt värderad så att det täcker en byte där jag blir lika nöjd som jag var med min bil innan olyckan.
Och jag befinner mig hela tiden i pågående problem. Som aldrig tar slut och har fortfarande inte börjat tänka på byte etc.
Senast redigerad av 1 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 40
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]