Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1430393
GATUPLAN skrev: tis 16 feb 2021, 18:59
poscarjr skrev: tis 16 feb 2021, 17:48
GATUPLAN skrev: tis 16 feb 2021, 13:53 ...eftersom Volvia lovat att bilen blir som innan krocken...
I läget du befinner dig i just nu skulle jag invänta Dekra-rapporten och sen med den i handen gå tillbaka till Volvia och se till så att deras utlovanden hålls. Du får se till att hamna så pass högt inom Volvia-organisationen så att du hittar nån som får/kan uttala sig.
Dålig magkänsla.
Med tanke på hur de hanterar situationen nu och hur de presenter Dekra fallet till mig i förväg kan jag inte ta andra slutsatser än att det är ett "beställnings jobb".
Dekra är bara där för att skriva några intyg enligt Bilias önskemål så att man kan avfärda alla mina klagomål.
Jag förstår det. Min poäng är dock att strunta i/ge upp Bilia och Dekra och istället rikta in dig på Volvia. Som jag förstår det så är det Volia som ytterst bär ansvaret för att din bil blir som sekunden innan det smällde.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1430443
Det är ju volvia som beställt reparationen, bilia som utför den och dekra som tagits in för en second opinion. Så visst han får ju säga till volvia att bilia inte tagit bilen till acceptabelt skick men samtidigt kan han ju upplysa bilia om att bilen inte är i skicket den va i före smällen. Volvia finansierade det arbete som han inte godtar. Det är ungefär samma som att beställa plankstek på restaurang och dom serverar blodpudding men tar betalt för plankstek. Visst finansiären blir ju inte glad men det är ju kyparen och kocken som ska ha slängen av sleven så att säga. Att informera volvia att bilia inte gjort bilen i acceptabelt skick är inte alls fel och då gärna säga det till skaderegleraren och finansiellt ansvarig på volvia. TS har all rätt att inte acceptera va der nu va lilla 2mm plastbiten suttit på och att den ska bytas ut då den gick sönder vid krocken. Varit med om folk som gnällt över en tillbucklad rosthög och fått både skärmkanter och dörrar, bortom all räddning åtgärdade efter börruppslag. Blev själv utsatt för en taxichaufför på 80:talet som gnällde till sig omlackering på sin taxi när jag hoppade över hans taxi och fixat en fotsulerepa på bagageluckan som hade gått att polera bort (fanskapet retade upp mig en fredag). Bilia använder 2mm plastbiten som inkörsport för att förvilla TS för andra defekter. Är billackerare i botten (sjukpensionär sedan 1999) och har sett mycket från båda håll. Rishögar som nära på helrenoverats via försäkring och riktiga pärlor som kommit från annan verkstad och ser för djävliga ut. Tycker att TS ska ta på sig sitt barska vänliga och lite irriterade ansikte och upplysa volvia, kritisera bilia face to face och informera om dom brister han själv hittat till dekra.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1430444
Lite som att någon blåst dig på 500.000 menar jag och dessutom nästan undkommit och fört dig bakom ljuset i 6 månader +

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


#1430477
Men som jag uppfattar det så är Bilia dead end. Dom påstår ju att bilen är OK och plockar nu in Dekra för att (förhoppningsvis) få dom att säga samma sak. Och Bilia lär väl ha sagt till Volvia att dom anser att dom gjort det dom ska och att bilen är OK = som sekunden innan olyckan.
TS hävdar att så inte är fallet och han sitter ju såklart i kläm men är det nån som är blåsta så är det väl Volvia? Jag skulle kräva att Volvia tar tag i detta.
#1430521
poscarjr skrev: tis 16 feb 2021, 22:06
GATUPLAN skrev: tis 16 feb 2021, 18:59
poscarjr skrev: tis 16 feb 2021, 17:48
I läget du befinner dig i just nu skulle jag invänta Dekra-rapporten och sen med den i handen gå tillbaka till Volvia och se till så att deras utlovanden hålls. Du får se till att hamna så pass högt inom Volvia-organisationen så att du hittar nån som får/kan uttala sig.
Dålig magkänsla.
Med tanke på hur de hanterar situationen nu och hur de presenter Dekra fallet till mig i förväg kan jag inte ta andra slutsatser än att det är ett "beställnings jobb".
Dekra är bara där för att skriva några intyg enligt Bilias önskemål så att man kan avfärda alla mina klagomål.
Jag förstår det. Min poäng är dock att strunta i/ge upp Bilia och Dekra och istället rikta in dig på Volvia. Som jag förstår det så är det Volia som ytterst bär ansvaret för att din bil blir som sekunden innan det smällde.
Japp och nu försöker de få mog acceptera vad som helst. För att vållandes försäkring kommer inte att ersätta kostnader som Bilis och Volvia har ursakat med sitt jobb eller beslut.
#1430524
GLIZ skrev: ons 17 feb 2021, 01:04 Lite som att någon blåst dig på 500.000 menar jag och dessutom nästan undkommit och fört dig bakom ljuset i 6 månader +

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Japp
Och den som blir skonad här är GM som kört i en parkerad bil, full fart på en 30 väg. Bland lekande barn, hundar, mammor med barnvagnar. Oklart ens om han själv kört eller lånat ut sin bil och då pratar vi helt annat brott. Men rättegång blir väl så småningom...
För tidigt att prata om detta nu, men på hans papper är cifran betydligt lägre än skadan som ursakats.
Nu klyddar jag lite men hoppas att du förstår vad jag menar.
#1430525
poscarjr skrev: ons 17 feb 2021, 08:43 Men som jag uppfattar det så är Bilia dead end. Dom påstår ju att bilen är OK och plockar nu in Dekra för att (förhoppningsvis) få dom att säga samma sak. Och Bilia lär väl ha sagt till Volvia att dom anser att dom gjort det dom ska och att bilen är OK = som sekunden innan olyckan.
TS hävdar att så inte är fallet och han sitter ju såklart i kläm men är det nån som är blåsta så är det väl Volvia? Jag skulle kräva att Volvia tar tag i detta.
På ngt sätt jobbar de mot mig. Troligen har man tagit fel beslut och godkänt fel kalkyl från början och bu vill de att jag ska acceptera alla fel så att man blir av med mig.
#1430531
Hej
Nu har Volvias handläggare ringt och väckt mig och berättat att hon pratar med bl.a. Volvias tekniker som påstår att jag inte kan vara med och berätta mina åsikter, upplevelser m.m. till Dekra innan Dekra gör sitt oberoende kontroll.
Jag kunde inte somna om utan ringde till Dekra till jag äntligen kommit till rätt person.
Och han säger precis samma sak som jag själv påstår hela tiden. Precis samma regler som deras konkurrenter KBV har.
De lyssnar på båda partner samlar information m.m. och därefter gör man egen bedömning. Och DÅ ska ingen vara med.

Nu undrar jag hur kan Bilia och Volvia kalla det för oberoende kontroll om man i förväg försökt FÖHINDRA mig att säga min mening trotts tydliga regler.

Och vad kan jag göra nu med dessa uppgifter?


Har ringt till Bilias chef och pratat med henne...
Och nu får jag höra att det inte ens blir Dekra uta KBV .
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 40

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]