Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1436925
GATUPLAN skrev:Jag vill vara tydlig med en sak.
Jag är en Volvo fan. Uppskattar all intellekt som finns inom designen, säkerheten, funktionaliteten, komforten etc. Vem som helst kan inte Uppskatta och gilla Volvo fullt ut. Alltid haft Volvo, köper inte vilken Volvo som helst, reser genom EU och visar stolt min Volvo.
Jag har alltid älskat även Bilia. Jag har alltid känt många som jobbar där och litar på dem. Jag är snart 49 och älskat och uppskattat Volvo/Bilia hela mitt vuxenliv.
När jag ser Bilia då ser jag Volvo. Precis som hela Sverige gör hoppas jag.
Jag vill absolut INTE att Bilia ska sluta sälja och ta hand om Volvos bilar. Det finns inget bättre alternativ. Jag är nästan rädd att det ska hända och sedan finns det inga vettiga alternativ.

Samtidigt förstår jag inte hur, just den delen av Bilia som varit inblandade i mitt ärende, kunde tillåta det hända. Hur kan man behandla en så trogen kund så pass dåligt.
Det kan finnas en poäng i det HitTheRoadJack säger, om det är pågående problem inom Bilia (nu vill jag inte skriva mer än så) och där någonstans går det ut genom mig eller på min bekostnad.

Men så ska det inte gå till. Alltså en så trogen Volvo fan blir straffad av Bilia. Nej det måste finnas bättre lösningar än så. Jag har aldrig velat få mer än ATT FÅ MIN BIL FUNGERA som innan den blivit påkörd.
A.R.N

https://www.arn.se/

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


av Lövet
#1436931
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1436934
(MALL på bilaga)

"Jag är inte nöjd med resultatet av den reparation bilia gjort på min bil. Bilia anser att det inte är några brister i resultatet av reparationen, trotts att jag uppmärksammat bilia på dessa brister i resultatet av reparationen."

Blider på bilen efter krocken.

Bilder och förklaring på brister.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.


Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1436938
Strunta i det snack du haft med bilia. Det intresserar sig inte ARN eller domstolen av. Dom vill ha underlaget till varför du är missnöjd.

Det är inte så komplicerat.

Det fixar du själv.

Du vet vad du ser som undermåligt.

ARN eller en domstol gör en bedömning.

Kort och sakligt.

Inga långa förklaringar.





Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av bem
#1436999
GATUPLAN skrev: sön 21 mar 2021, 16:22 Jag vill vara tydlig med en sak.
Jag är en Volvo fan. Uppskattar all intellekt som finns inom designen, säkerheten, funktionaliteten, komforten etc. Vem som helst kan inte Uppskatta och gilla Volvo fullt ut. Alltid haft Volvo, köper inte vilken Volvo som helst, reser genom EU och visar stolt min Volvo.
Jag har alltid älskat även Bilia. Jag har alltid känt många som jobbar där och litar på dem. Jag är snart 49 och älskat och uppskattat Volvo/Bilia hela mitt vuxenliv.
När jag ser Bilia då ser jag Volvo. Precis som hela Sverige gör hoppas jag.
Jag vill absolut INTE att Bilia ska sluta sälja och ta hand om Volvos bilar. Det finns inget bättre alternativ. Jag är nästan rädd att det ska hända och sedan finns det inga vettiga alternativ.

Samtidigt förstår jag inte hur, just den delen av Bilia som varit inblandade i mitt ärende, kunde tillåta det hända. Hur kan man behandla en så trogen kund så pass dåligt.
Det kan finnas en poäng i det HitTheRoadJack säger, om det är pågående problem inom Bilia (nu vill jag inte skriva mer än så) och där någonstans går det ut genom mig eller på min bekostnad.

Men så ska det inte gå till. Alltså en så trogen Volvo fan blir straffad av Bilia. Nej det måste finnas bättre lösningar än så. Jag har aldrig velat få mer än ATT FÅ MIN BIL FUNGERA som innan den blivit påkörd.
Inbillar mig jag förstår precis hur du känner dig just nu. Jag har också varit (och är ännu) Volvofan. Jag är 59 bast och har kört Volvo sen 1979 när jag tog körkort (och då skaffa en orange Volvo 143:a). Nåt "snesteg" med annat fabrikat (Ford) har det blivit men jag var snabbt tillbaka till Volvo när jag insåg vad jag gett mig in på med det andra märket. Nåväl jag har en Volvo idag (V70 MY14) och beställde efter moget övervägande en ny V90 T6 Recharge för en månad sen, således fick Volvo och min Volvoåterförsäljare (ej Bilia) återigen mitt förtroende. Det har passerat ganska många Volvo, beg. och nya, i revy för min del vid det här laget.
Men jag är helt säker på att om jag blivit behandlad som du blivit av din Volvoåterförsäljare hade den återförsäljaren och indirekt Volvo satt sin sista potatis och jag bytt bilmärke vid nästa bilbyte. Det finns gränser vad man skall stå ut med, speciellt som "trogen" kund. Min Volvoåterförsäljare har dekal på sina demobilar "xxx - bygger på förtroende" (där xxx är namnet på återförsäljaren). Hittills har jag inte haft anledning att ifrågasätta den slogen de har. Bra försäljare, bra servicetekniker, bra personal överallt som jag kommit i kontakt med under alla år jag haft att göra med dem. Det är kundvård. Lika bra jag säger återförsäljarens namn, lite positivt om en Volvoåterförsäljare skadar aldrig eftersom det är så jag upplever återförsäljaren, baserat på fakta: Helmia.
/Bo
av III
#1437020
Ja, kul att någon är nöjd. Jag får tillägga att jag haft att göra med tre olika volvohandlare. Bra bil, som varit mycket bra att ha med att göra, Ahlberg i Ljungby och bilia. Som jag skrev tidigare har jag och några vänner haft jättemycket problem med bilia och deras attityd och kvalite på arbete. Så köper gärna en volvo igen men inte hos vilken återförsäljare som helst.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 40

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]