Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1436396
Här har det verkligen skurit sig. Dock känner vi endast till din sida av historien, och vad som ledde fram till det resultat som du beskriver.
Personligen har jag svårt att tro att en medarbetare med ansvar för just kundfrågor blir så där tvär från första stund.
Och innan dess att en mekaniker ringer och skäller ut dig...

Du verkar locka fram det absolut värsta hos folk.

Smärtsam process att anmäla till ARN? Knappast.
Anmäl du till ARN...
av III
#1436421
Det finns ju alltid två sidor av ett mynt. Men tyvärr inte helt förvånad. Bilias plåt o h lack har mycket övrigt att önska. Tyvärr. Jag blev tyvärr tvungen att bli osamsb med dem en gång i tiden då de efter en mindre kollision bara skulle lacka en bakskärn och byta stötfångare. Men så många vänder, de satte inte fast stänkskyddet i stötfångaren, de sitter med klipps och de satta aldrig dit dem. Satte på en antenn från en annan modell. Bara få rättat till detta uppenbara slutade med att vi var rejält osams. Jag och verkstadschefen. Sen några månader senare när klarlacken började flagna och jag fick svaret att det spelar väl ingen roll. Bilen är ju gammal. Bilen var då fyra år gammal och omlackade ca tre månader sedan. Efter mycket om och men lackade de om igen och åter efter några månader kunde jag med nageln plocka bort lack som flagnade. Återigen efter mycket om och men så gjordes det om, och rätt. Syntes inte att det var omlackat och flagnade inte så länge jag hade bilen. Så kan kan de ju, om de vill. Kompis lackade om en dörr. Många vänder innan det blev bra, apelsinskal och mycket damm i lacken. En annan kompis skulle få bytt sin motorhuv i höstas, flera besök och behövde göra sig osams med verkstadschefen innan det blev ok. Funderar på om det är allt sådant som gjort att volvo tröttnat på bilia.
#1436427
least skrev: tor 18 mar 2021, 08:49 Här har det verkligen skurit sig. Dock känner vi endast till din sida av historien, och vad som ledde fram till det resultat som du beskriver.
Personligen har jag svårt att tro att en medarbetare med ansvar för just kundfrågor blir så där tvär från första stund.
Och innan dess att en mekaniker ringer och skäller ut dig...

Du verkar locka fram det absolut värsta hos folk.

Smärtsam process att anmäla till ARN? Knappast.
Anmäl du till ARN...
Jag är ett OFFER I det hela. Hela historien är så bizzar tycker nog alla som känner till den. (Även de som jobbar där och riskerar utskällning).
Jag har varken stressat någon eller varit utrevlig/oförskämd.
Jag påpekar alla fel på ett lungt och konkret sätt.
Jag filmar, tar bilder, köper verktyg för att få saken mer lättförståelig.
Det är min bil och jag har all rätt att visa fel.
Många tycker att jag borde vara mycket hårdare när jag "står på mig, hävdar min rätt".
Det är många många på Bilia som verkligen gillar mig trotts allt. Många känner mig sedan tidigare, många har tyvärr slutat där m.m.

Jag har frågat tidigare: Jobbar du själv på Bilia eller har någon koppling där? Jag har haft den magkänslan hela tiden...
Om du vill så får du gärna träffa mig privat och då får du se vad jag är får människa. Det du skriver om mig här i min tråd är sorgligt med tanke på den situationen jag befinner mig i, med tanke på den tiden som det tar. Men du får gärna träffa mig och fråga allt du vill. Ett trevligt samtal självklart.
Ingenting här är roligt eller lätt att skriva.
Ingenting har jag överdrivit, däremot finns det mycket mer att säga men för att inte blanda in det privata livet så skriver jag inte allt här.
#1436464
Du skriver ju "Bilias plåt och lack" vilket då innebär ALLA bilias anläggningar. Du får vara mer specifikt och skriva vilken av alla Bilias verkstäder du menar. Tror det är omöjligt att alla är helt värdelösa då skulle dom nog inte finnas kvar.

Mvh
Per
av Qualia
#1436471
Så tråkigt att det ska vara så..
Gå till ARN känns ju bara hemskt, tid och energi.
Att deras kundansvarig pratar på det sättet skulle då har man inga förtroende kvar för företaget, ledningen bör verkligt ta och fundera vilka de anställer..
Förstör ju hela deras image.
Undra om det hjälper och mailar de centralt, så slängt ska det inte gå..
Har du tid och energi, bråka på..
Annars har du tyvärr inte så mycket val än att byta bort den..

Nu har Volvo hävt avtal med Bilia för ny bil försäljning..
#1436474
pergrein skrev: tor 18 mar 2021, 16:46 Du skriver ju "Bilias plåt och lack" vilket då innebär ALLA bilias anläggningar. Du får vara mer specifikt och skriva vilken av alla Bilias verkstäder du menar. Tror det är omöjligt att alla är helt värdelösa då skulle dom nog inte finnas kvar.

Mvh
Per
Der är lugnt.
Han behöver inte hänga ut någon om han inte vill. Speciellt om der är en gammal historia.
Vilket inte betyder att han hänger ut alla.
#1436475
Svara bara på varför "least" ställde den frågan. Jag behöver inte veta för jag har aldrig med Bilia att göra här uppe i Norrbotten. :-D

Mvh
Per
#1436487
Qualia skrev: tor 18 mar 2021, 17:12 Så tråkigt att det ska vara så..
Gå till ARN känns ju bara hemskt, tid och energi.
Att deras kundansvarig pratar på det sättet skulle då har man inga förtroende kvar för företaget, ledningen bör verkligt ta och fundera vilka de anställer..
Förstör ju hela deras image.
Undra om det hjälper och mailar de centralt, så slängt ska det inte gå..
Har du tid och energi, bråka på..
Annars har du tyvärr inte så mycket val än att byta bort den..

Nu har Volvo hävt avtal med Bilia för ny bil försäljning..
Verkligen illa. Parkerat på en 30 väg och bilen blir påkörd där. Därefter bara dåliga historier, lögner, påhitt, fult spel m.m. Tragiskt.
Hoppas att det finns fler vägar att gå...
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 40
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]