Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1430547
Skumt. Det är ju inte så att dom underlättar för dig. Dom vill bli av med bilen. Som du säger så har kalkylen varit fel. Tror att bilen är sned i bärande delar och att det är det du känner. Subbframen byttes bak har jag för mig du skrev. Den blir sällan ensam drabbad utan förmodar att dom kompeserat det med hjulinsällning. Skumma typer. Blir bilen godkänd hade jag själv bekostat att mäta upp bilens ram om det varit min bil. Tror det är där det felar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


#1430629
Är det någon som vet vad som kan spöka med BLIS?
De hr bytt sensorerna både vänster och höger och förmodligen ställt in mjukvaran.
Ändå missar BLIS bilar MEM det jobbigaste är att BLIS aktiveras när man inte har några bilar i döda vinkeln.
Dessa sensorer sitter under bakre stötfångare...Kan deT vara så att den nya stötfångare är lackad på ett sätt som gör att sensorerna inte kan jobba som de ska? Eller vad fan kan det vara det som spökar?
Allting ät nytt!
Riktigt irriterande.
Jag har klagat flera gånger när bilen ff var hos Bilia men oftast säger de att de inte kan se felen när de testar.
Till sist var det en kille fr Bilia som upptäckt att BLIS inte fungerar som det ska och då bytte dem den vänstra sensorn igen omedelbart.
Men tokigt nog återsår problemet...
Och jag orkar inte eftersom det är så mycket annat skit utöver det.

Någon som kan?
#1430645
Jag har någonstans på detta forum läst att någon hade problem med BLIS efter en omlackering av bakskärm/kofångare.
#1430697
Cox skrev: ons 17 feb 2021, 22:12 Sitter väl givare som det är för mycket färg på, så byte av givare borde lösa problemet

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Vad är det för givare? BLIS har väl sensorer som sitter under bakskärmen. Bakskärmen lackas men man bör inte lacka det dom sitter under...
Eller vad menar du?
#1430700
GATUPLAN skrev:
EbbevonVolvo skrev: ons 17 feb 2021, 20:36 Jag har någonstans på detta forum läst att någon hade problem med BLIS efter en omlackering av bakskärm/kofångare.
Kommer du ihåg hur han löst problemet?
Nej tyvärr inte.
#1431175
MASSA BEKYMMER fortfarande
Efter att jag på egen hand har ringt och fått reda på att jag har lov att säga min mening till Dekras kontroll och fått bekräftat varenda min mening. Därefter pratat med Bilias chef som skulle återkomma efter hon pratat med Dekras konkurrent KBV om detaljer. (Det blir KBV nu istället)
Nu idag får jag ett SMS att jag ska lämna in bilen den 23e, tisdag och inga fler information... Jag försöker kontakta de men ingen kommer förrän på måndag.
Om de har bokat nu KBV kontroll då måste jag veta när jag kan komma och ge mina synpunkter innan de utför oberoende kontroll.
Jah skule få info för att kunna planera allt m.m. nu blir det som att de vill ha min bil och boka KBV utan att jag vet om det.
Trots TYDLIGA RRGLER.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1431178
Tror det blir bilia som får ta smällen om det visar sig att resultatet inte är bra. Inte konstigt att dom inte vill godta dina klagomål och sunpunkter på reparationen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1431242
GLIZ skrev: lör 20 feb 2021, 13:40 Tror det blir bilia som får ta smällen om det visar sig att resultatet inte är bra. Inte konstigt att dom inte vill godta dina klagomål och sunpunkter på reparationen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Men ändå förvånande att Bilia fortfarande försöker fuska, ljuga... trots att jag sagt att jag tagit reda på regler...Bilia är ett stort företag så varför skita ner sitt rykte genom detta. Ofattbart.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 40

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]