Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1426564
AndS skrev: lör 30 jan 2021, 17:21 Har man inte fått till den nya bakskärmen så kan det bli precis som du beskriver det.
Ja, man kan inte justera t.ex.luckan bättre för att öppningen felar lite och samma med dörren.
Du ska kräva att bakluckan ska kunna öppnas "normalt" oberoende av temperatur.
Jag vill gärna att de fixar bilen som det var innan olyckan...den centimetern mellan hjulhuskanten och själva hjulet som inte är 100 måste åtgärdas och då bör grundproblemet meförsvinna.
Hur kan jag få det gjort?
#1426740
SundanceKid skrev: sön 31 jan 2021, 09:43 Be att de köper bilen och att du får pengar. Den kommer aldrig bli bra!
Vilka?
Bilia har fått det jobbet från Volvia och vill inte gå minus nu...
Volvia har redan sagt att bilen ska lagas och det blir svårt att plocka mer pengar från den andra försäkringen.

Jag är inte vållande vid olyckan. Bilen var ju parkerad på en 30 väg. Vi har typ en gärningsman på den andra sidan... Men vill inte prata mkt om det.
Iaf det ska absolut inte drabba mig.

Sedan är bilen jvlt mkt utrustad och har en färg som inte existerar längre. Hur kommer det att gå till är det svårt att förutse. Och jag orkar inte med sådan cirkus. De kommer säkert att erbjuda bilar som jag inte alls vill ha i utbyte. Eller en dålig summa eftersom de redan är minus och kommer att sätta helt andra värderingar nu. Hade de tagit det beslutet från början då hade pratat mkt lättare och den andra försäkringen hade accepterat allt. Nu har alla brännt sin budget.
Det blir svårt att få en lösning om de inte lagar bilen ordentligt.

Hoppas att Dekra inte godkänner bilen nu bara för att de inte vill bli ovän med de stora?
Åt andra sidan är jag ett offer i detta ärende och de ska inte kunna låta det gå på min bekostnad.
av Cox
#1426750
Alltså offra pengar, kontakta volvia och be att deras skadereglerare tittar på bilen. Är arslet på bilen skeft så är ju bilen inte åtgärdad. Sedan om Bilia får göra om och rätt är inte ditt problem. Men jag tror tyvärr inte att dom får till den. Som jag nämnde tidigare byt bort den, du kommer aldrig vara nöjd med den bilen. Krockade bilar blir aldrig riktigt bra.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1426775
Cox skrev:Alltså offra pengar, kontakta volvia och be att deras skadereglerare tittar på bilen. Är arslet på bilen skeft så är ju bilen inte åtgärdad. Sedan om Bilia får göra om och rätt är inte ditt problem. Men jag tror tyvärr inte att dom får till den. Som jag nämnde tidigare byt bort den, du kommer aldrig vara nöjd med den bilen. Krockade bilar blir aldrig riktigt bra.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Been there man får stå på sig som fan då dom gärna försöker komma undan och hoppas på att kunden inte märker något! Dock om man är van vid sin bil och vet hur den skall vara så blir det svårare för dom att komma undan
Användarvisningsbild
av Zanders
#1426912
Stå på dig, stå på dig och stå på dig och be om att få byta verkstad. Jag hade en bil inne 7-8ggr på samma verkstad efter en olycka där skaderegleraren på Volvia tyckte att bilen var "okish" vilket jag absolut inte accepterade, den ska vara som den va innan. Efter ett mail till verkstadens VD, många samtal och mail till Volvia fick jag tillslut byta verkstad där ännu fler fel hittades men tillslut åtgärdades till i mitt tycke ett ok resultat.
#1427055
Zanders skrev: mån 01 feb 2021, 10:28 Stå på dig, stå på dig och stå på dig och be om att få byta verkstad. Jag hade en bil inne 7-8ggr på samma verkstad efter en olycka där skaderegleraren på Volvia tyckte att bilen var "okish" vilket jag absolut inte accepterade, den ska vara som den va innan. Efter ett mail till verkstadens VD, många samtal och mail till Volvia fick jag tillslut byta verkstad där ännu fler fel hittades men tillslut åtgärdades till i mitt tycke ett ok resultat.
Jag vill först och främst veta vad som är fel och hur man kan åtgärda det. Om en annan verkstad tar det, sedan kapar de svetsar klistrar m.m. och ändå får dålig resultat är en dålig lösning. Det måste bli garanti att de vet vad de gör och garanti att fenomenet inte finns kvar efter utfört arbete.
Så jag vill ha min bil som den varit innan olyckan utan att rekommendera hur och var den ska göras så att de inte kan skylla på mig.
Men kanske kan jag besöka en annan verkstad och fråga vad de tycker och vad de kan göra med bilen i fall de får jobbet.
#1427729
Xanthopteryx skrev: tis 02 feb 2021, 05:29 Besök en riktig bilskadeverkstad.
Har besökt fler, ingen vill "ta någon annas skit" även om jag inte frågat om det. Jag vill bara fråga om deras åsikt och råd.
"Hade det varit vi som reparerat bilen så hade vi gjort det på nytt" säger typ alla. Vissa av de är rädda att yttra sig om Bilias jobb. De sa att det ska fixas på ngt sätt men många av de vill inte uttala sig skriftligt. Jag har inte ens frågat om det men ändå är vissa rädda för det.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 40

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]