- ons 17 mar 2021, 23:26
#1436367
JAG HAR FÅTT RÅD ATT VÄNDA MIG TILL BILIAS KUNDRELATIONSANSVARIG OCH TILL MIN STÖRSTA BESVIKELSE GICK DET SÅHÄR:
Jag har ändå avvaktat länge, inte velat vara tjatig, jag ville ge Bilia chansen återigen att rätta till sina misstag m.m. Jag har lyssnat på Er i tråden och velar att kontakta Bilias Kundrelationsansvarig som sista utväg eller som nästa steg bättre sagt och förmodligen ganska snart...
Idag blev jag uppringd av just den Kundrelationsansvarige. När jag svarade viste jag inte ens att det är Kundrelationsansvarig jag pratar med.
Han säger att han har pratat med verkstadschefen och ville informera mig att Bilia anser att de har gjort bra jobb och att Bilia kommer bara att montera en ny motor i bagageluckan och därefter är de färdiga med min bil.
Han säger att jag inte får hjälp med dörren då de anser att den fungerar ok när de testar. Jag nämner hur dörren beter sig men blir avvisad.
Jag får inte BLIS åtgärdat trotts att båda sidor lever i sin egen värld.
Jag får inte 360 kameror kalibrerade, justerade. Ang kameran frågar han mig:
- "Varför skulle vi byta kameran?"
Då svarar jag :"Ja för att en bil har kört rakt in i den och den hängde i sladden efter krocken, så man har nog redan bytt den kameran hoppas jag och jag säger att man måste kalibrera den så att man inte har en väldigt skev 360° bild, jag säger INTE att ni ska byta ngt utan justera/kalibrera".
Då sa han: "Det spelar ingen roll, vi gör inget mer med din bil.
Han säger återigen: "Du får tycka vad du vill".
Han säger återigen: "Du får acceptera detta och du får klaga till ARN om du är missnöjd".
Jag sa att ARN är en lång och smärtsam process och man orkar inte med detta. (Jag skulle behöva flera jurister för att få ihop en historia med så många detaljer).
Det var mycket nedlåtande meningar jag fått höra genom hela samtalet.
Han sa även: "Du får tjata hur mycket du vill, vi kommer inte jobba mer, vi anser att vi är färdiga med din bil, gå till ARN..."
Då sa jag: "Ursäkta! Tjatar jag? Ringde jag dig eller du ringde mig??!! Bilia har lagat min bil i 8 månader och jag har inte stressat Bilia en enda sekund och du ska säga till mig att jag tjatar?".
Då säger han: "Jag vill bara säga att vi är färdiga med din bil sedan kan du tjata hur mycket du vill på massa fel osv".
Han sa att han har informerat verkstadschen hur det ska gå till och därefter säger han att jag bara ska prata med verkstadschen (jag skriver inget namn här) och ingen annan på Bilia. Då sa jag att det låter som "särbehandling".
Då frågar jag: "DET FINNS EN KUNDRELATIONSANSVARIG JAG KAN PRATA MED ELLER"?
Då sa han: "DET ÄR JAG"
Och det blev bara svart i mitt huvud. Kundrelationsansvarig som jag fått råd här i tråden att jag måste vända mig till. Alltså Kundrelationsansvarig ringer till mig från ingenstans och kommer med sådana upplysningar jag har inga ord om detta... Trotts att t.o.m. verkstadskillen har lovat att gå genom allt och fixa allt. Även verkstadschen har lovat att min bil kommer att bli åtgärdat så jag blir nöjd. Väldigt oväntat samtal måste jag säga.
Jag frågar om det är möjligt med ett byte. Han sa "JA det är fullt möjligt, du får säga till en säljare att du pratat med mig så får du ett bra pris".
Självklart efter alla dessa meningar känner jag mig grovt förolämpad, förnedrad och känner på mig att jag inte kan förvänta mig mycket där.
Under hela samtalet har han nämnt KBV som ngt godkännande på deras jobb. Jag påpekade att allting börjar med FEL då man har lurat bort mig så jag inte kunde säga min mening innan bedömningen gjorts. Trotts att jag blivit lovad detta både av Bilias chef och även Dekras och KBV s chefer...
Eftersom jag kunde inte ge upplysningar till KBV s kontrollanter om bagaget, dörren, BLIS, Kameror m.m Så KBV har inte ens kollat på dessa fel.
Han säger att KBV har godkänt deras jobb.
Det var ju massa anmärkningar - sa jag.
Men vi har åtgärdat dem -sa han - även om du påstår annat.
Jag sa att jag har träffat kontrollanter därefter och haft möte med dem där de sagt något helt annat.
Jag sa att jag har massor med filmer och bilder på redan nämnda fel, men jag får samma svar gång på gång.
Efter samtalet ringde jag till kontrollanter och berättade om det märkliga samtalet med Kundrelationsansvarige.
Han ringde till Bilia direkt men kom inte fram då utan försöker kontakta de imorgon igen.
Han var väldigt trevlig däremot och verkligen kan alla detaljer kring min bil.
Ni har nämnt att jag skulle vända mig till kundrelationsansvarig och jag trodde verkligen att en sådan har åtminstone rätt sätt att prata med kunden. Och kolla vad jag fått istället...
Jah ber om ursäkt om jag skriver lite okronolohidkt, är ff upprörd och svårt att koncentrera mig på rätt ordning och andra fel... hoppas att allting kommer fram ändå.
Tack
Senast redigerad av 2 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gång.