- tis 16 feb 2021, 22:06
#1430393
GATUPLAN skrev: ↑tis 16 feb 2021, 18:59Jag förstår det. Min poäng är dock att strunta i/ge upp Bilia och Dekra och istället rikta in dig på Volvia. Som jag förstår det så är det Volia som ytterst bär ansvaret för att din bil blir som sekunden innan det smällde.poscarjr skrev: ↑tis 16 feb 2021, 17:48Dålig magkänsla.GATUPLAN skrev: ↑tis 16 feb 2021, 13:53 ...eftersom Volvia lovat att bilen blir som innan krocken...I läget du befinner dig i just nu skulle jag invänta Dekra-rapporten och sen med den i handen gå tillbaka till Volvia och se till så att deras utlovanden hålls. Du får se till att hamna så pass högt inom Volvia-organisationen så att du hittar nån som får/kan uttala sig.
Med tanke på hur de hanterar situationen nu och hur de presenter Dekra fallet till mig i förväg kan jag inte ta andra slutsatser än att det är ett "beställnings jobb".
Dekra är bara där för att skriva några intyg enligt Bilias önskemål så att man kan avfärda alla mina klagomål.
V90 CC B4 AWD MY2021 Birch Light
Tidigare:
V70 D4 VEA FWD Man Summum BE MY2014 Savile Grey
V70 D5 FWD Man Summum MY2006 Silver
V70 GLT FWD Man Classic MY2000 Silver
Tidigare:
V70 D4 VEA FWD Man Summum BE MY2014 Savile Grey
V70 D5 FWD Man Summum MY2006 Silver
V70 GLT FWD Man Classic MY2000 Silver