Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
#1441641
Tror TS fått svar från fbolaget och bilia, och fått acceptera att landet ligger som det är. Och blodådror har brustit på TS och han slickar nu såren. Tråkigt att ts inte återkopplar med tanke på hur många som brytt sig och kommit med goda råd.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1441645
...eller så ligger ärendet hos ARN, och då kommer det att ta minst ett halvår innan något svar.
av Lockis
#1441655
EbbevonVolvo skrev: lör 17 apr 2021, 19:46 ...eller så ligger ärendet hos ARN, och då kommer det att ta minst ett halvår innan något svar.
Minst... verkar vara ett omfattande ärende så jag skulle tippa 9-12 månader baserat på egna erfarenheter nyligen.
#1442400
Hej
Jag har haft andra problem med hälsan och är fortfarande inte återhämtad än. Men ingen corona iaf.

Vad det gäller bilen så har Bilia tagit in den och fixat ny motor till bagaget. Jag har inte testat mkt, luckan har tidigare fastnat i kylan, nu är det fint väder där ute och än så länge känns det ok. Allt annat är det samma.
BLIS -lever sitt eget liv
360° kameror är osynkade
Dörren är typ samma
Och den centimetern är där den är.

Bilen har körts till Ditec eftersom tidigare har man lackat om en hel del. När bilen kom tillbaka blev det än bula på sidan av däcken och Bilia har beställt ett nytt däck. Så det är positivt.

Eftersom jag inte haft min bil på så lång tid så kommer jag att få en gratis års service. Jag får redan meddelande att det är dags. Det behövdes lite positiva saker också, tack.


Jag kommer inte att gå på ARN linjen nej. Det har jag sagt hela tiden. Jag tycker att det är en tråkig väg som jag inte har ork och hälsa till.
Dessutom det är så många på Bilia som jag upplever på ett helt annat sätt än de som man haft problem med. Jag känner mig fortfarande som en trogen och omtyckt Bilia kund hos majoriteten av personalen och det obehagliga som hänt kommer jag inte att släppa. Jag kommer alltid att kämpa och kräva mitt rätt. Det är vi trevliga och trogna kunder som är Bilia. Inte de enstaka som inte klarar sitt jobb för att sedan gå bakom ryggen på kunden för att trixa till det så att kunden tröttnar och ger upp.

Jag har även blivit uppringd av en försäljningschef som lovat en riktigt bra inbyte så fort vi hittar en passande bil. Han säger att min bil är extremt bra utrustad och då får man vänta lite, men han lovar att han är på hugget.
Han var väldigt väldigt trevlig både när han ringde upp mig och även vid mötet.

Som sagt det händer oväntade grejer hela tiden och jag har precis haft hälsoproblem ...

Jag vill gärna be dem från Bilia som är även här i tråden och försöker att lägga lite taskiga kommentarer att låta bli det. Lite tråkigt vist. Jobbar ni där så vet ni vilken bil vi pratar om och även vem jag är som ändå är en "offentlig person", så låt bli att skicka sådana otrevliga smygkommentarer. Tack!

Jag är oerhört tacksam och glad att det är så många som hjälpt mig med trevliga kommentarer med goda råd och tips.
Jag har verkligen lyssnat på alla.

Jag hoppas att jag snart är helt återhämtad och orkar att få tag i detta igen.
Senast redigerad av 3 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 40

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]