Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pellemando
#1424678
Finns det någon mall eller liknande så man kan sätta dit emblem på bakluckan igen?

Ska byta mina mot svarta, men osäker på placering. I värsta fall får jag väl göra en egen innan jag drar bort det befintliga.
av HerrDödén
#1424767
Köper du svarta eller ska de målas om? :-)
av pellemando
#1424812
@Zanders, Tanken har slagit mig med, men är rädd för att det kommer lossna när jag går på med isopropanol för att få bort limresterna. Vad körde du med för ny tejp? Tänkte köra Biltemas som jag har på regplåten (sitter som berget), men tycker den bygger ut för mycket.

@HerrDödén, Jag har köpt svarta som jag ska slänga på :-D
Användarvisningsbild
av Zanders
#1424814
@pellemando, Jag använde faktiskt bara vanlig maskeringstejp. Satt ju inte jättebra men tejpade rätt mycket i en fyrkant runt varje bokstav och även runt "V60" & "T6" sen tog jag lite silikon entferner och gjorde rent när dem gamla va borta, i princip allt lim följde faktiskt med bort från luckan när jag tog bort dem!
av HerrDödén
#1424841
@pellemando, sedär - möjligt att jag sovit under en sten i frågan men var handlar man dessa? Inne på att lossa, lacka och återmontera mina men om det finns svarta att köpa så behöver man inte nödvändigtvis gå över ån efter vatten.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]