Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dwndraft
#1424564
Jag har haft min 2018 V90CC D5 Pro i 6 veckor och 2500 km.

Och har nu fått följa "utmaningar";
Powerpulsslang defekt
Bakljus defekt, nya bakljus i bakluckan.
Sprinklersensor säger "påfyllning" hela tiden.


Jag är lite chockad. Uppriktigt sagt. Vilka andra utmaningar kan jag förvänta mig, baserat på din erfarenhet?
av Aggee
#1424567
Haft min -17 v90 d5 awd också ungefär 6 veckor och har hittills upptäckt oljeläckage på motor, vibrationer som kommer o går i 125km/h +
Knapparna på ratten började glappa så dom är bytta, framdörrarna är feljusterade så dom har blivit blästrade i nederkant, upplever lacken som extremt tunn, bor på landet och har redan fått massor med stenskott som gått igenom lacken ( som referens har ja min gammla V70 08a fas2 som såg bättre ut i lacken efter 35tusen mil och som dessutom var kraftigt sänkt o 10,5 tums breda fälgar runt om..)
Är grymt besviken på kvaliten..
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1424569
Ni lämnar väl in bilarna till säljarna, så de får fixa felen?
Bevisbördan ligger hos säljaren under första halvåret.
#1424572
Jag vet att det inte hjälper dig att höra att det finns bilar där ute som rullar utan större problem. Men har haft min V90 CC D5 Pro i 4 år snart, drygt 10 000 mil, har inte haft några problem med den under den här tiden , självklart har det varit lite småstrul med en del saker men de har löst sig på ett smidigt sätt. Jag vill bara att du ska få en balanserad tråd :nerd:
av JimpaÅgren
#1424574
Jag har haft min v90 -17 sen i september. Bilen har gått 7600 idag.
Jag har fått knappt i ratten bytt.
Nytt startbatteri.
Hoppas jag får nya kistor som fryser i bakdörrarna på torsdag.
Samt ett stödlager mot bakaxel för kardan som ger ifrån sig vibrationer vid lite mer moderat acc.

Gillar bilen skarpt.
Men det har vart lite mycket små skitfel som stör.
Har åkt mycket Audi och merca innan och aldrig vart med om dessa fel som uppstått på Volvo.
av JimpaÅgren
#1424575
Ska dock tillägga att jag är supernöjd med handlaren från Gotland VMC. Har fått väldigt bra hjälp med garantiärenden. Inget snack.
Sen har jag lämnat in bilen till Volvo segeltorp där jag har hittat en mycket proffsig ST som hjälpt mig med allt och skött kontakt med VMC.
av dwndraft
#1424660
troubleshooter skrev: tis 19 jan 2021, 17:58 Jag vet att det inte hjälper dig att höra att det finns bilar där ute som rullar utan större problem. Men har haft min V90 CC D5 Pro i 4 år snart, drygt 10 000 mil, har inte haft några problem med den under den här tiden , självklart har det varit lite småstrul med en del saker men de har löst sig på ett smidigt sätt. Jag vill bara att du ska få en balanserad tråd :nerd:
Ja, det är goda nyheter.
Jag hoppas också att bilens barnsjukdomar är över nu.
av TomasGBG
#1424664
dwndraft skrev: ons 20 jan 2021, 10:28
troubleshooter skrev: tis 19 jan 2021, 17:58 Jag vet att det inte hjälper dig att höra att det finns bilar där ute som rullar utan större problem. Men har haft min V90 CC D5 Pro i 4 år snart, drygt 10 000 mil, har inte haft några problem med den under den här tiden , självklart har det varit lite småstrul med en del saker men de har löst sig på ett smidigt sätt. Jag vill bara att du ska få en balanserad tråd :nerd:
Ja, det är goda nyheter.
Jag hoppas också att bilens barnsjukdomar är över nu.
Barnsjukdomar brukar ju relatera till tidiga årsmodeller och inte till bilen ålder i sig. Enda sättet att bli av med dem är att köpa en nyare årsmodell.

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]