Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CivIng
#1492141
Ska prova det med appen. Men tycker det är konstigt då bilen används varje dagisplats sagt och rätt långa sträckor med, dvs bra för batteriet tänker jag..
Användarvisningsbild
av js1
#1492143
Jag använder samma konto på tre mobilenheter. För nån vecka sen stod det att bilen är i viloläge på den ena enheten trots att den inte var det. De andra två fungerade normalt. Efter ominstallation fungerade alla tre igen, samtliga IOS.
av CivIng
#1492289
Kan nu bekräfta att ominstallation av appen i iOS var det som krävdes.
Användarvisningsbild
av js1
#1492291
Som jag skrev, det var den enda åtgärd jag gjorde på min ena mobil. De övriga två enheterna fungerade hela tiden.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1493046
Bra vi är fler som löst problemet på samma sätt men trist att man blir lurad av appen. Tog kontakt med Volvo för två veckor sedan när min bil var i viloläge och fick då tipset att ominstallera appen, kör iPhone, och det löste problemet
Användarvisningsbild
av bem
#1493047
Sajo86 skrev: sön 20 mar 2022, 20:15 Jag hade samma fel på min, provade att installera om appen som ovan gick perfekt igen efter att inte funkat på en vecka 😅
Installera om Volvo Cars appen på egen hand går bra på en Volvo med Sensus infotainment. Men har bilen Google Android Automotive infotainment är det rätt mycket jobb för att parkoppla mobilen med bilen igen. Jag fick ringa Volvo supporten för att få hjälp, det var snudd killen klara hjälpa mig. Flera försök fick vi göra på lite olika sätt innan appen och bilen hade kontakt med varandra igen. Bilen behövde fabriksåterställas som en av punkterna.
av hjula20
#1524070
SundanceKid skrev: mån 18 jan 2021, 18:32 Ser ut så här och enligt texten så borde den vakna!Screenshot_20210118-183029.jpgScreenshot_20210118-183109.jpg

Skickat från min Oneplus Nord
Kan du posta bilderna igen. Tack!

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]