Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1424433
Jag hade samma problem i fredags, blev lite chockad eftersom jag inte har haft bilen så länge, den står i carport som borde bidra på nåt positivt (kanske inte men ändå) och jag var riktigt ung och skittbil då jag hade ett sånt problem senast.... kan man påpeka det i samband med service eller bör man ta upp det asap?
#1424487
Robbi skrev: mån 18 jan 2021, 22:26 Jag fick kistorna fixade förra vintern. Nu var det kört igen. Jag ska byta bil så jag skiter i detta nu. Nya bilen kommer jag kräva fix på studs, ifall det är lika illa på V60.
Var det inte någon ny tätningslist som Volvo också satte dit, för att lösa detta problem?

Har för mig att jag läst det någonstans
#1424491
Jag hade detta problem på min V90 förra vintern lämnade då in den för åtgärd, men det fanns ingen lösning på problemet då. Bara till XC90 där man gjort en "kondomlösning" över låskistan. Senare under vintern hade man en lösning för V90 också, fick mina åtgärdade och sen dess inga problem. Betalade inget för detta.
Har inte haft problem sen dess.
#1424849
Var precis i kontakt med verkstan i ärendet. Förklarade situationen att de strulat två kalla morgnar förra veckan och efter lite knappande så såg han att det går på goodwill.
Xanthopteryx skrev: mån 18 jan 2021, 10:54 Hur har ni fått reda på goodwill?
Till mig svarade man att sådant söks först när bilen är inne för åtgärd. Vill ju gärna ha det klart innan så man slipper bråka med 5.000 spänn hotandes runt hörnet.
FredrikH78 JimpaÅgren exempelvis, kan jag hänvisa till något eller någon?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]